Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Byggde mig en FPV250 igår också.
Flyger helt ok med KK2.1 med default PID.
Kör med ZMR 1804 och SimonK 10A
Dremlade bara upp hålen i ramen för motorerna och skruvade dem direkt.
Är helt galet mycket kraft i de små motorerna men nu har ju ifs ine hängt på några FPV prylar än.
Riktigt rolig liten leksak iallafall:-)
Första lilla lyftet gjort startvikt 391g , jo PID helt fel men visste det, så tog det lugnt
Alla motorer är "r" versionen så vi får se om de släpper muttrarna.
o sitter med endast 3st m2x6mm ( tack Lasse )
Min maskin är nu redo för första lyftet. Laddar upp en ack och ska testa lite inne om en stund.
Alla anslutningar lödda. Det sitter och det sparar vikt.
Det som är kvar att montera sen är kamera och videosändare, ström och filter är redan förberett.
Yeha!
Provfluget inomhus. Förbannat responsiv, bra svar på input. Gott om mos i dom små motorerna!
Då är det bara att se fram emot efter jobbet imorrn, provåka ute i lite dagsljus
Kör default på KK2:an och det verkar helt ok vid hovring och några snabba spakningar i sidled. Vågade inte aktivera autolevel inomhus om den beter sig som jag läst..
markusb.
Jag har kört massor i dag i Self level.
Hur kul som helst. Har kört slalom inomhus runt benen till skrivbord , lekt i trapphus mm och den är hur trevlig som helst.
Halverad P & I i Self level då den hade lite oscilleringstendenser.
Kör kk2.1 med Beginner firmware om jag minns rätt. Hade den på en annan Quad för ett tag sedan.
Testade flyga med dubbla 3s 1000mah och det fanns gott om kraft kvar iallafall.
markusb.
Jag har kört massor i dag i Self level.
Hur kul som helst. Har kört slalom inomhus runt benen till skrivbord , lekt i trapphus mm och den är hur trevlig som helst.
Halverad P & I i Self level då den hade lite oscilleringstendenser.
Kör kk2.1 med Beginner firmware om jag minns rätt. Hade den på en annan Quad för ett tag sedan.
Testade flyga med dubbla 3s 1000mah och det fanns gott om kraft kvar iallafall.
Måste bara fråga efter som jag är inne på mitt första KK kort. Vad är Beginner firmware???
Kunde inte låta bli att testa:-)
3s 3000mah...
Fanns trots allt gått om effekt kvar. Hovrade på typ 50-55% throttle.
Borde ju knappt vara möjligt......
Är en firmware till KK2.1 från Stevie som heter 1.2S vill jag minnas.
Den är extremt snäll och det mesta flyger rätt ok med den firmwaren.
Okej.
Hittade ett firmware till kk2.1 och kk2.1.5 från Stevie som han lade upp nu den 11april. Fanns en lite och en pro version
Kan lite vara som Beginner tro.
Kommentar