FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Elflygarn
    • jun 2008
    • 291

Jag har ett halvt kilo gemfan 5x3 hemma + diverse nylondistanser i blandade dimensioner. Hojta till om du behöver!

Kommentar

• kronblom
      • maj 2012
      • 319

Ursprungligen postat av markusb
      Det är 2.5mm hål!
      Hålen för gummiduttarna är 3mm.

Jag borrade upp för 3mm distanser, funkar men är sjuuukt tight mot ESCarna. Kör du RCX 10A ESC?
      Annars får du kolla måtten innan.
      Inga problem med fräsningen. Hur menar du att det kan bli tight mot ESCarna? Gissar att du inte menar höjdutrymme eller? Jag får backa några sidor och kolla byggloggen.

Kommentar

• markusb
        • jun 2009
        • 1376

Lektrosmog designade plattorna så smala så med RCX 10A och M3 nylondistanser så ligger escarna ihop-pressade, ordagrant!
        När jag bara hade M2.5 skruvar och muttrar som distanser så vann jag ca 2-3mm utrymme i sidled och ESCarna låg inte pressade halvt över varandra i sidled. Det väger dock några gram extra...

Får akta så man inte sätter press på själva komponenterna på korten..

Kommentar

• kronblom
          • maj 2012
          • 319

Jag har tänkt köra med HK blue 12A. Får kolla närmare på detta. Tänkte testa Acro Naze32 på denna. Är det svårt att få till PPM? Vill minska på kabelmängden.

Kommentar

• mackez
            • jan 2014
            • 161

PPM är en feature man enablar i CLI.
            Funkade på en gång därefter för mig.

Kommentar

• markusb
              • jun 2009
              • 1376

PPM aktiveras i CLI, resten gör du i radion. Har ej testat själv men läst hur det går till.

Hittar inga exakta mått på escarna så det får nog bli en chansning. HKs ser iaf inte större ut

Kommentar

• High Five
                • aug 2013
                • 220

Som ett tips kan jag nämna att jag köpte Afro ESC 12A från HobbyKing. 2 g lättare/styck än RCX och någon/några mm mindre på varje ledd enligt spec:en. Har inte fått dom ännu så jag kan inte mäta eller svara på hur dom fungerar.

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
                  • 1937

Ursprungligen postat av Thelonnquist
                  Best of the best!
                  ibcrazy grejorna alltså...
                  Tycker du? Jag har testat egna, Ibcrazy, TrueRC, Kajakmannens samt Circular Wireless och bäst är definitivt CW. I botten hamnar IBcrazy, dels för att mina gick sönder och för att de såg ut som värre hembyggen än mina egna. Näst längst ned hamnar TrueRC och i mitten hamnar mina och kajakmannens antenner.

Kommentar

• Thelonnquist
                    • nov 2013
                    • 100

Baserade utlåtandet på att han i princip introducerade antennerna för marknaden samt att det verkar vara ett litet företag med honom i spetsen.
                    Jag har dock aldrig testat, och är övertygad om att din uppfattning är betydligt mer nyanserad.

Kommentar

• Steflo112
                      • jan 2013
                      • 347

Ursprungligen postat av Boopidoo
                      Tycker du? Jag har testat egna, Ibcrazy, TrueRC, Kajakmannens samt Circular Wireless och bäst är definitivt CW. I botten hamnar IBcrazy, dels för att mina gick sönder och för att de såg ut som värre hembyggen än mina egna. Näst längst ned hamnar TrueRC och i mitten hamnar mina och kajakmannens antenner.
                      Intressant. Jag köpte IBCrazys BlueBeam 5,8 och dom var t.om. sämre än mina egna klöver.
                      Lite synd, när man glad i hågen sätter på "top-of-the-line"-grejor och tror att nu dj-ar ska det bli flyga av. Så visar dom sig vara sämre än dom man själv knåpat ihop med hjälp av lite googling och youtube.

Kommentar

• UndCon
                        • apr 2009
                        • 2886

Jag är också sugen på att testa N32-Acro - någon som har en extra liggandes?

Kommentar

• Håkan Jönehall
                          • okt 2009
                          • 24

Tackar också mackez för fina ramdelar!
                          Någon som provat 4s lipo i dessa små. Är det överdrivet?
                          Någon har ju provat 4s på rcx 1804 motorerna med gott resultat, dock hadde har ju inte Myrcmart testat än.

Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
                            • 1937

Nu är alla delar beställda så nu är det bara att vänta.

Baserade utlåtandet på att han i princip introducerade antennerna för marknaden samt att det verkar vara ett litet företag med honom i spetsen.
                            Jag har dock aldrig testat, och är övertygad om att din uppfattning är betydligt mer nyanserad.
                            Jag har mycket respekt för Alex och han gör faktiskt bra saker, vill inte att det ska framstå som ngt annat. Men med det sagt så det viktigaste, i min mening, som Alex gjort var att han gjorde förståeliga tutorials som alla kunde följa. Innan honom hade flera faktiskt testat och propagerat för CP men det hade inte fastnat, troligtvis för att många (inkl mig själv) tyckte att det där med antenner var lite svårt. Som tur väl är så har även Hugo (TrueRC) gjort tutorials vilka jag föredrar på sina antenner som enligt mig håller bättre och har smidigare formfaktor eftersom de är lägre. Jag vill även säg att jag bara varit missnöjd med Alex bluebeams och hans CL, hans crosshair ser kanske inte så snygg ut men den har bra prestanda. Min är dock till salu nu när jag har köpt en kompaktare CPATCH12 från Circular Wireless (den absolut första dessutom ).

Kommentar

• kronblom
                              • maj 2012
                              • 319

Ifall man skulle vilja testa att göra några antenner, var får man tag på rätt koaxkabel samt tråd? Svenska lokala butiker?

Kommentar

• markusb
                                • jun 2009
                                • 1376

Du menar typ en klöver? Svetstråd, hämtas hos vilken svetsare som helst. Räcker med en halvmeter för en klöver till 1.3GHz.
                                Coax gissar jag på netonnet eller kjell ex. RG316 förlängning för wifi eller liknande, då har du även kontakten klar

Kommentar

Arbetssätt...