Jag har ett halvt kilo gemfan 5x3 hemma + diverse nylondistanser i blandade dimensioner. Hojta till om du behöver!
FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd
Kollaps
X
-
Inga problem med fräsningen.
Hur menar du att det kan bli tight mot ESCarna? Gissar att du inte menar höjdutrymme eller? Jag får backa några sidor och kolla byggloggen.
Kommentar
-
Lektrosmog designade plattorna så smala så med RCX 10A och M3 nylondistanser så ligger escarna ihop-pressade, ordagrant!
När jag bara hade M2.5 skruvar och muttrar som distanser så vann jag ca 2-3mm utrymme i sidled och ESCarna låg inte pressade halvt över varandra i sidled. Det väger dock några gram extra...
Får akta så man inte sätter press på själva komponenterna på korten..

Kommentar
-
Tycker du? Jag har testat egna, Ibcrazy, TrueRC, Kajakmannens samt Circular Wireless och bäst är definitivt CW. I botten hamnar IBcrazy, dels för att mina gick sönder och för att de såg ut som värre hembyggen än mina egna. Näst längst ned hamnar TrueRC och i mitten hamnar mina och kajakmannens antenner.Kommentar
-
Baserade utlåtandet på att han i princip introducerade antennerna för marknaden samt att det verkar vara ett litet företag med honom i spetsen.
Jag har dock aldrig testat, och är övertygad om att din uppfattning är betydligt mer nyanserad.Kommentar
-
Intressant. Jag köpte IBCrazys BlueBeam 5,8 och dom var t.om. sämre än mina egna klöver.Tycker du? Jag har testat egna, Ibcrazy, TrueRC, Kajakmannens samt Circular Wireless och bäst är definitivt CW. I botten hamnar IBcrazy, dels för att mina gick sönder och för att de såg ut som värre hembyggen än mina egna. Näst längst ned hamnar TrueRC och i mitten hamnar mina och kajakmannens antenner.
Lite synd, när man glad i hågen sätter på "top-of-the-line"-grejor och tror att nu dj-ar ska det bli flyga av. Så visar dom sig vara sämre än dom man själv knåpat ihop med hjälp av lite googling och youtube.Kommentar
-
Tackar också mackez för fina ramdelar!
Någon som provat 4s lipo i dessa små. Är det överdrivet?
Någon har ju provat 4s på rcx 1804 motorerna med gott resultat, dock hadde har ju inte Myrcmart testat än.
Skickat från min GT-N7105 via TapatalkKommentar
-
Nu är alla delar beställda så nu är det bara att vänta.
Jag har mycket respekt för Alex och han gör faktiskt bra saker, vill inte att det ska framstå som ngt annat. Men med det sagt så det viktigaste, i min mening, som Alex gjort var att han gjorde förståeliga tutorials som alla kunde följa. Innan honom hade flera faktiskt testat och propagerat för CP men det hade inte fastnat, troligtvis för att många (inkl mig själv) tyckte att det där med antenner var lite svårt. Som tur väl är så har även Hugo (TrueRC) gjort tutorials vilka jag föredrar på sina antenner som enligt mig håller bättre och har smidigare formfaktor eftersom de är lägre. Jag vill även säg att jag bara varit missnöjd med Alex bluebeams och hans CL, hans crosshair ser kanske inte så snygg ut men den har bra prestanda. Min är dock till salu nu när jag har köpt en kompaktare CPATCH12 från Circular Wireless (den absolut första dessutom
).
Kommentar

Kommentar