Just det, lite "skrot" och någon vtx för rep var det ja.
FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd
Kollaps
X
-
Haha, jag kanske borde köpa någons RCX-motorer billigt och bygga en mikro-X8?
Ska testa mina RCX först men om jag är missnöjd kanske jag hittar några billigt från nån. Skulle ju vara lite ballt faktiskt.Kommentar
-
VARFÖR!!!!! Jag blev ju just klar med min LKTR250 och så kommer du och ger mig idéer som kanske får en att riva hela quaden...... Sån tur för mig så är sunnysky motorerna slut i hela världen.Kommentar
-
Trevligt, blir det nån ny modell eller ska du köra dem på din 250 ?
Har läst gott om EMAX, verkar helt klart vara skyssta motorer for priset.
Kommer ihåg när Blackout släppte sin första mini ram, då fanns det typ bara ett fåtal alternativ av motorer att välja på och nu finns det hur mycket som helst.
Kommentar
-
Boop, 2280kv valde jag. 375g med 5x3 GF prop
Copter, jag kommer byta ut motorerna på min LKTR och se om det blir något bättre drag i den. Förhoppningsvis blir det bra, annars vet i tusan om det inte blir en minihexa eller nåt.... vill ha ös!Kommentar
-
Ah, ja det kommer ju att fungera. Den jag hittade var betydligt lägre.
Nu har jag alla delarna hemma förutom FC men en AfroMini är på väg från Abusemark. Testflygning kommer kanske ske med KK2 som jag är van vid. Jag har inte heller bestämt mig vilken kamera jag ska ha. Antingen en KX6 och använda 25mm distanser eller en PZ0420 med 35mm distanser.
10x10mm-rör känns ganska stora, någon som hittat 8x8 eller 8x5? Jag funderar på att lätta dem genom att borra lite hål med de kommer nog att fyllas med smuts och lera och det motverkar ju syftet. Måste dock hitta några lämpliga pluggar att sätta i ändarna, de vet jag av erfarenhet fylls med allt möjligt.
Senast redigerad av Boopidoo; 2014-06-14, 09:53.Kommentar
-
Kommentar

Kommentar