FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Xermalk
    • jul 2013
    • 672

Jag köpte mina cobra 1960 motorer därifrån, dock skeppades jag till en annan i Canada som byggde allt.
    Skall dock vara en riktigt bra butik, och väldigt aktiv i hobbyn.

Ursprungligen postat av Scaze
    Någon som handlat ifrån rotorgeeks.com?
    Där fanns Naze32 Acro in stock, och jag har beställt en.

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
      • 1937

Var har du köpt 5x10mm alu?

Kommentar

• kajakmannen
        • jun 2006
        • 1471

Dagens flygställe. Kostade för övrigt 5 proppar men det var det värt. spännande med begränsad flyghöjd. Satte nerverna lite extra på plats haha

Kommentar

• stefanli
          • sep 2013
          • 79

Är det nån som kan tänka sig att sälja ett LC-filter eller komponenterna jag behöver?

Kommentar

• markusb
            • jun 2009
            • 1376

Kajak, film på det!!

Stefanli, jag har inget tyvärr, men brukar bygga när jag behöver.
            Har du lite "skrot" hemma så är det lätt. Ett trasigt nätaggregat till PC brukar innehålla det man behöver.

Ingredienser:
            En järnpulverkärna med 10-20mm yttre diameter, ca 1m lackerad koppartråd med en diameter runt 0.5-1mm, en elektrolytkondensator runt 100-470µF och en plast eller keramisk kondensator på ca 100nF.

Receptet:
            Linda tråden tight runt kärnan. Så många varv som får plats innan hålet blir fullt.
            Mata in spänning från lipo på ena sidan. Andra sidan blir ut till kameran, och på den tråden löder du fast plusanslutningen på elektrolytkondensatorn. Löd den andra kondensatorn parallellt med elektrolytkondingen. Minusbenet på kondingen/arna ansluter du till minus på batteriet.

Klart!

EDIT: Hittade en vettig guide som beskriver rätt bra hur man gör, om du vill testa.

Kommentar

• simonarvestrand
              • jan 2012
              • 3850

Jag kör med servokabel av lite grövre typ . Lackad koppartråd känns overkill

Kommentar

• Xermalk
                • jul 2013
                • 672

Ursprungligen postat av Boopidoo
                Var har du köpt 5x10mm alu?
                Var det där menat till mig?
                Jag har inte köpt någon alu. Min 220 tri är en Armattan Mini helt i kolfiber.

Klicka på bilden för större version

Namn: 20140718_001250.jpg
Visningar: 1
Storlek: 68,7 KB
ID: 502553

Startar antagligen en tråd om den när jag väl fått flyga den lite fpv, väntar bara på vtx från kina :banghead:.

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
                  • 1937

FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

Nej, det var riktat mot Scaze som skrev att han använde 5x10mm men nu såg jag att det var furu och inte alu.

Jag har iofs på g ny 10x10mm CF från HK så det blir väl det när jag uppgraderar min LKTR.

Kommentar

• markusb
                    • jun 2009
                    • 1376

Gårdagens lekstund, sand.
                    Lite blåsigt och hoppigt tyvärr, men så är det på ön

Kommentar

• Copterdude
                      • maj 2012
                      • 1269

Najs ställe ! Har ett stoort (tror det är 700m eller mer rakt över) sandtag nära mig med träd och sand där jag funderade på att flyga men dessvärre tyckte dom det var bra att sätta upp både en stor transformatoranläggning med tillhörande feta högspänningsledningar och ett radiotorn där sp känns lite risky :/

Kommentar

• kajakmannen
                        • jun 2006
                        • 1471

De kommer film men är,på landet med skitdålig uppkoppling. I början av nästa vecka kommer det

Kommentar

• kajakmannen
                          • jun 2006
                          • 1471

Filmen redigerad men ingen bandbredd att tanka upp till tuben tål att väntas på detta

Kommentar

• kajakmannen
                            • jun 2006
                            • 1471

Smooth video markusb

Kommentar

• tragi702
                              • jul 2009
                              • 246

så har man haft sin första "melt down" då...
                              glad det blev med LKTR 250 maskinen,har väl 3-4 timmar i luften med den o den är nu bra tunad. tog med den till mor o fars stuga.. vet att det är trångt ,men tänkte kolla om det gick och flyga bland buskar o snår med en mini fjutt..drog i väg bortåt vägen för att kolla vart videosignalen började svaja?.. hade bra bild o vände tillbaka mot stugan..
                              Grabben stod o sköt luftgevär!.. bäst att hålla sig undan,så man inte blir nedskjuten!!.
                              stannade upp och hovrade 3-4 meter från mina nära o kära..PLOPP!! rollade runt o började brinna!!.så där bara!!??.. nedskjuten av luftgevär blev ja inte!!. :blink:
                              Glad jag inte hann ut över sjön jag tänkte ta en repa över.

ytterligare ett bevis på att man ska flyga säkert... alltid..

Kommentar

• Borren
                                • apr 2013
                                • 72

Surt tragi, tur ingen kom till skada. Men det var nog din fars zombieimitation som skrämde slag på den lille

Har själv rcx motorerna, men andra esc.s jag är nybörjare och hade bara tänkt flyga "lugnt" tills jag känner mig säkrare. Men nu ser man ju att lugnt också kan gå snett... Skickar upp lite bilder och en kort trädgårdsmaiden till kvällen, jag har ju inte byggt en LKTR... Men väl en mini

Kommentar

Arbetssätt...