FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • High Five
    • aug 2013
    • 220

Fasen vad fort det utvecklar sig med dessa ~250 quads. HobbyKing försöker hänga på tydligen och lanserar några nya modeller.

tror jag måste slå till på en foldable :-)
    Senast redigerad av administrator; 2014-07-10, 11:56.

Kommentar

• Munktell
      • nov 2007
      • 23

Här kommer några bilder på mina DIY glasögon. Fungerar skapligt bra, har dock inte mycket att jämföra med. en 4.3" skärm, hyfsat okänslig mot blåskärm. Bra FOV iaf med fresnel linsen. Ska byta till svart skumgummi framöver.
      Klicka på bilden för större version

Namn: IMGP4341.jpg
Visningar: 1
Storlek: 67,9 KB
ID: 502504Klicka på bilden för större version

Namn: IMGP4342.jpg
Storlek: 56,0 KB
ID: 502505Klicka på bilden för större version

Namn: IMGP4345.jpg
Storlek: 52,5 KB
ID: 502506

Kommentar

• stefanli
        • sep 2013
        • 79

Ursprungligen postat av Munktell
        Här kommer några bilder på mina DIY glasögon. Fungerar skapligt bra, har dock inte mycket att jämföra med. en 4.3" skärm, hyfsat okänslig mot blåskärm. Bra FOV iaf med fresnel linsen. Ska byta till svart skumgummi framöver.
        [ATTACH=CONFIG]46519[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]46520[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]46521[/ATTACH]
        OK, jag har en 5" jag tänkte använda, har byggt en hållare till radion än så länge, till testa lite först. Sen brer det nåt liknande din så vida jag inte beställer en från Hobbyking.

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
          • 1937

Jag tycker ramarna från HK verkar ganska B. De borde ha kopierat LKTR rakt av istället.

Kommentar

• kajakmannen
            • jun 2006
            • 1471

Flög min Hammerquad idag FPV riktigt nice. Tror den landade på 480 gram typ.

Kommentar

• neu
              • aug 2012
              • 1047

Ursprungligen postat av Boopidoo
              Jag tycker ramarna från HK verkar ganska B. De borde ha kopierat LKTR rakt av istället.
              +1 på den. Verkar va tunga som att dom var byggda av sten

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
                • 1937

Ännu ett misshandlat paket från HK. Förutom det så har de "tappat" bort två beställningar från maj. Det sista året har jag varit med om det fyra ggr.

Billigt är snart inte värt det.

Kommentar

• UndCon
                  • apr 2009
                  • 2886

Det är inte kineserna som tappar bort paketet - de är bara avsändare...det är skiten mellan dem och dig som strular till det.

Plockade ut ett paket till med propellrar från Paul Bake idag (http://flyduino.net) som kommer från Tyskland...även det mosat - men som tur är så är proppar redan ganska platta
                  Nu har jag propellrar så jag kan köra vårdslöst resten av sommaren - men först en tripp till England och därefter Stockholm...

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
                    • 1937

Fast det är ju konstigt att det bara är problem med paket som försvinner från HK. Jag beställer mycket mer från diverse andra dels andra webshoppar samt via eBay och det har bara varit problem från Hobbyking. Eller, rättare sagt, två gånger har det blivit fel via eBay men bägge gångerna skickade de nytt alternativt skickade tillbaka pengar omedelbart. HK är extremt sega att ha att göra med och det tar minst 1.5 månad extra efter att felet har bekräftats av dem eftersom de "måste" göra en sk "utredning" först.

Kommentar

• neu
                      • aug 2012
                      • 1047

Hobbyking slarvar bort paket. Hade ett paket som försvann och det påstod hk var skickat. Fick tracking och allt men grejen var den att fraktbolaget hade aldrig fått ett paket med det numret (inte fel nummer för paketet kom aldrig). Slutade med pengarna tillbaka efter 3 månader och att hk råkade skicka paketet igen så jag fick det grattis :p

Kommentar

• markusb
                        • jun 2009
                        • 1376

Väntar fortfarande på senaste HK beställningen... som lades 3 maj...

Kommentar

• kajakmannen
                          • jun 2006
                          • 1471

Väntar också på HK grejor :( får väl bygga lite antenner i väntan

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
                            • 1937

Så det blev inte TrueRC varianter nu. Snygga!

Kommentar

• tragi702
                              • jul 2009
                              • 246

Flyger ganska Bra nu LKTRen, blev en lite snabbtjoppad film innan det blir en tripp uppöver svedala till umeå en vecka.. får se om det finns nåt najs ställe under veckan o dra nåra repor.. Toppenbra med liten rese qvadd :applouse:.

//Patrik.

Kommentar

• kajakmannen
                                • jun 2006
                                • 1471

Väntar på ett paket från RMRC där det ligger en Circular Wireless antenn som reserv till det par jag har men tänkte att jag skulle bygga lite egna. SKall bli spännande att testa. Igår upptäkte jag även den nya funktionen Rattitude och Cruisecontroll som finns i nya versionen av OpenPilot GCS Release 14.1. Måste genast testas.

Rattitude:
                                Rattitude mode is basically Attitude mode when close to neutral transmitter stick, and Rate mode when stick angle is large. The first half of stick travel feels like Attitude mode with a lot of expo; insensitive at neutral stick, but it quickly gets sensitive away from center stick. This is the mode you want to use when doing your first copter flips.

Cruise Controll:
                                Cruise Control is a copter only feature that automatically adds power based on bank angle. It adds just the right amount of power to avoid a change in altitude.

Kommentar

Arbetssätt...