FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • UndCon
    • apr 2009
    • 2886

Det är lugnt - ingen brådska.

Kommentar

• stocken
      • mar 2014
      • 12

Passar på att låna tråden lite för en nybörjarfråga. Köpte en hobbyking arf fpv250 och satte i ett kk 2.1.
      Tyckte det var assvårt att flyga så jag beställde en naza med gps. Wow vilken skillnad, jag älskar nazan [emoji1]
      Dock så hände något trist under mitt tredje batteri med den nya nazan, inte en, men 2(!!!) propellrar lossnade efter några sekunders flygning. Tack och lov verkade allting klara sig då jag bara var 6 meter upp ovanför en gräsmatta.
      Otroligt nog hittade jag båda muttrarna samt en av brickorna, naza gpsen fick några smårepor men inget allvarligt tror jag.
      Nu till min fråga: Hur får jag propellrarna att sitta? Jag vill ju inte limma för jag måste ju kunna ta bort dom om jag måste byta dom.

Kommentar

• simonarvestrand
        • jan 2012
        • 3850

Ursprungligen postat av Cinzano
        Fråga angående LKTR250 Hur många ramar får man ut på en 1.5 mm skiva som är 50x30cm och en 3mm som är 50x30? För det är väl dom man behöver?
        Man brukar använda 10x10 ALU till armarna på lktr eller kolfiber

Kommentar

• dvogonen
          • jul 2012
          • 491

Ursprungligen postat av stocken
          Passar på att låna tråden lite för en nybörjarfråga. Köpte en hobbyking arf fpv250 och satte i ett kk 2.1.
          Tyckte det var assvårt att flyga så jag beställde en naza med gps. Wow vilken skillnad, jag älskar nazan [emoji1]
          Dock så hände något trist under mitt tredje batteri med den nya nazan, inte en, men 2(!!!) propellrar lossnade efter några sekunders flygning. Tack och lov verkade allting klara sig då jag bara var 6 meter upp ovanför en gräsmatta.
          Otroligt nog hittade jag båda muttrarna samt en av brickorna, naza gpsen fick några smårepor men inget allvarligt tror jag.
          Nu till min fråga: Hur får jag propellrarna att sitta? Jag vill ju inte limma för jag måste ju kunna ta bort dom om jag måste byta dom.
          Använd låsmuttrar eller dubbla muttrar med fjäderbricka mellan.

Kommentar

• UndCon
            • apr 2009
            • 2886

Blå Loctite använder jag på alla muttrar. Blå Loctite kan dras loss med vanliga verktyg vid behov så det är mest för att det inte skall vibrera loss.

Loctite finns i många färger - se till att köpa sådana som kan monteras loss.

Kommentar

• DrHanke

• maj 2006
              • 5250

Ursprungligen postat av Cinzano
              Fråga angående LKTR250 Hur många ramar får man ut på en 1.5 mm skiva som är 50x30cm och en 3mm som är 50x30? För det är väl dom man behöver?
              Svårt att få in så många på den ytan, kanske finns fler sätt att göra det på men så här ser det ut när jag provade bara ramdelarna på en 50x30 bit. Förmodligen om man har mycket material så delar man nog in alla olika delar på olika ark för att få ut så mycket som möjligt.
              Bifogade filer
              //DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Kommentar

• High Five
                • aug 2013
                • 220

Ursprungligen postat av DrHanke
                Svårt att få in så många på den ytan, kanske finns fler sätt att göra det på men så här ser det ut när jag provade bara ramdelarna på en 50x30 bit. Förmodligen om man har mycket material så delar man nog in alla olika delar på olika ark för att få ut så mycket som möjligt.
                Visst borde det väl vara dubbla plattor till bottendelen (dirty frame)?

Kommentar

• kajakmannen
                  • jun 2006
                  • 1471

Jupp

Kommentar

• GREVEN
                    • okt 2011
                    • 139

Sitter o klurar själv på en mini..
                    va säger ni om det här paketet..

Kommentar

• Steflo112
                      • jan 2013
                      • 347

Ursprungligen postat av markusb
                      Intressant studie dom gjort.
                      Det förklarar varför din bec dog.
                      Har du några trasiga esc där hemma? Det du behöver är en elektrolyt, och sådana brukar sitta över matningen på esc.
                      Kolla om du har, annars kollar jag lite senare idag på mitt skrot.
                      33uf är inte jättenoga, det är esr som spelar roll. I detta fallet vet vi inte vilken esr som behövs så det är i princip testa som gäller.
                      Bra tänkt. De är klart att jag har några brända ESCs. Jag testar en så får vi se vad som händer med en 4S. Om den håller lär den gå flytta på sig duktigt.

Kommentar

• High Five
                        • aug 2013
                        • 220

Ursprungligen postat av GREVEN
                        Sitter o klurar själv på en mini..
                        va säger ni om det här paketet..
                        Är den likadan som Bruce i RcModelReviews testar just nu?

Hur som helst, den här tråden är redan över 1000 inlägg, kan vi inte hålla oss bara till dom två modeller den faktiskt ska handla om? Det är inga problem att skapa nya trådar i Quad delen av forumet och diskutera andra modeller separat.

Kommentar

• DrHanke

• maj 2006
                          • 5250

Vart sugen och fräste ut en LKTR men tyckte inte den var smart nog för de man skulle montera på. Vill ha färdig hål för att enkelt montera ESC, kamera, Vtx mm så fick rita om den lite Får se när resten av delarna kommer från världens hörn...
                          Bifogade filer
                          //DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Kommentar

• markusb
                            • jun 2009
                            • 1376

Stiligt Hanke!
                            Vart är det tänkt att ha acken på den?

Edit: Ser nu att du har mottagaren på tvären bara för att sära på plattorna inför fotograferingen

Kommentar

• UndCon
                              • apr 2009
                              • 2886

Håller med Hanke - det är flera detaljer som måste ändras till nästa version.

Jag kommer att:
                              Gopro-anpassa ramen dvs bredda den lite för att kameran skall passa bättre.
                              En del hål måste ändras för att ge mer stöd åt accen (kardorren har svårt att fästa)
                              Ett stag i mitten på Clean-frame som kommer ta upp stöten från en Acce som far framåt vid en eventuell krash.

Kommentar

• High Five
                                • aug 2013
                                • 220

Ursprungligen postat av UndCon
                                Ett stag i mitten på Clean-frame som kommer ta upp stöten från en Acce som far framåt vid en eventuell krash.
                                Alternativt kan man ha lite självhäftande kardborrband på batteriet, då fäster det i bandet du drar runt det och hindrar att det åker framåt, i alla fall mer än rörligheten i bandet. Jag brukar ändå ha det för mina batterier i flygplan för att fixera dom i de modeller som har en del extra tomrum i batteri-utrymmet.

Kommentar

Arbetssätt...