FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Copterdude
    • maj 2012
    • 1269

Ursprungligen postat av Imprez
    Skön flygning! Du täcker ett rätt bra område med farten du håller uppe. Blir ruskigt sugen på att flyga när man kollade på din video. Jag sitter och hoppas på att det sista till mitt bygge dyker upp i veckan och att det är flygväder nästa helg.
    Tack, var riktigt bra väder för flygning för en gångs skull. Lycka till med bygget !

Ursprungligen postat av Steflo112
    "Lite höstcruising" Dagens understatement. Shit vilket skönt flyt och fart du har på den. Snyggt.
    Hehe tack, nöjd med flippen helt klart. Enda den saknar är PDB men i mellanrummet under ramen finns fästen för 36x36mm separat PDB så det gick att få rätt smidigt ändå.

Ursprungligen postat av Blomster
    Vi hade lite kul hos Simon idag. Satt minisar här och var uppe i träd och i enebuskar lite överallt.
    Såg kul ut, 5.8Ghz kan inte gilla dom där tjocka granarna så värst ?
    Senast redigerad av Copterdude; 2014-11-10, 07:13.

Kommentar

• eAk
      • apr 2014
      • 1023

Det hade varit roligt flyga flera så i Göteborgs trakterna. Bara att bjuda in mig. Bor i Kungälv.

Kommentar

• Håkan Jönehall
        • okt 2009
        • 24

Jag är också sugen på en fpv träff. Bor i gråbo utanför gbg. Flyger 5.8 så har letat ett tag efter ett lagom kuperat område att flyga på.

Kommentar

• Blomster
          • okt 2010
          • 217

Det är bara jag som kör 1,3 de andra kör 5,8GHz, någon klagade lite men har nog vart med om värre ställen.
          Otroligt kuperad terräng ja, ni såg väl rullningen till botten av ravinen vid 1:17 att få en LKTR att rulla iväg på det sättet trodde inte jag var möjligt. Vi kan nog tänka även oss åka längre än till Simon för att köra lite FPV race, det är så j$%%& kul. Men man får inte vara alltför rädd om sin quad, blir lite närkontakt ibland med träd och annat.

Kommentar

• lassebetong
            • mar 2007
            • 1255

Har några klipp på din maskin med, som trot eller ej är närmare.
            Hur som många kullerbyttor blev det och förbaskat kul är det.
            //Lasse

Kommentar

• simonarvestrand
              • jan 2012
              • 3850

Det är bara jag som kör 1,3 de andra kör 5,8GHz, någon klagade lite men har nog vart med om värre ställen.
              Otroligt kuperad terräng ja, ni såg väl rullningen till botten av ravinen vid 1:17 att få en LKTR att rulla iväg på det sättet trodde inte jag var möjligt. Vi kan nog tänka även oss åka längre än till Simon för att köra lite FPV race, det är så j$%%& kul. Men man får inte vara alltför rädd om sin quad, blir lite närkontakt ibland med träd och annat.
              Nänä ensam är du inte . jag kör 1,3 och 2,4 . 1,3 dom senaste ggrna , nu har jag fått igång mina 2,4 prylar igen så snart blir det 2,4 på videon istället

Kommentar

• simonarvestrand
                • jan 2012
                • 3850

Ursprungligen postat av lassebetong
                Har några klipp på din maskin med, som trot eller ej är närmare.
                Hur som många kullerbyttor blev det och förbaskat kul är det.
                Jag som såg närkontakten utan goggles på kan ju säga att era propellrar träffade varandra , helt ofattbart att ni inte krashade båda två

Kommentar

• lassebetong
                  • mar 2007
                  • 1255

Ursprungligen postat av simonarvestrand
                  Jag som såg närkontakten utan goggles på kan ju säga att era propellrar träffade varandra , helt ofattbart att ni inte krashade båda två
                  Skills...
                  //Lasse

Kommentar

• Xermalk
                    • jul 2013
                    • 672

Snubblade över denna nyss

Kommentar

• Doomboy
                      • nov 2014
                      • 10

Jag har pysslat med denna hobbyn sen i somras, trodde fan jag var helt ensam med att flyga och bygga 250-quadar.
                      Så dyker man in här och hittar världens skönaste tomtar.

Synd man bor i fel sida Sverige (Eskilstuna) för att vara med och köra lite. Total newbie på att köra men har koll på det mesta andra

Har såklart en sådandär blackout klon och drömmer om att köra lika snabbt som Charpu.

Kommentar

• markusb
                        • jun 2009
                        • 1376

Passade på att vispa lite luft igår när det fortfarande var lite ljus kvar. Inte så upphetsande miljö, men ett skönt ombyte för min del
                        5040 propparna är betydligt mer klipp i än 5030, men jag håller på att skålla ackarna så jag mjukgasar en del oxå.

Kommentar

• kajakmannen
                          • jun 2006
                          • 1471

Ny film med min BEE245 på 2300kv och 4s Powwwwa

Kommentar

• Copterdude
                            • maj 2012
                            • 1269

Skyssta videos grabbar
                            marcusb, man ser att du har bra mycket mer fart nu med 5040.

Behöver tips på hur jag ska flyga på platsen i videon nedan för att det ska bli lite roligare och unikare video och inte bara samma runda. Är jättedålig på att komma på nytt.
                            Kan komma på lägga in lite mer acrogrejor och kanske flyga lite längre bort över träden. Kör 5.8Ghz så kan inte flyga inne i kanalen annars hade det varit fränt. Trädklungorna gör att jag inte kan flyga lågt över hamnen heller.

Dåligt med flygställen så behöver lite tips om hur jag ska göra det bästa av detta ställe.

Kommentar

• Blomster
                              • okt 2010
                              • 217

[QUOTE=Copterdude;365287]Skyssta videos grabbar
                              marcusb, man ser att du har bra mycket mer fart nu med 5040.

Behöver tips på hur jag ska flyga på platsen i videon nedan för att det ska bli lite roligare och unikare video och inte bara samma runda. Är jättedålig på att komma på nytt.
                              Kan komma på lägga in lite mer acrogrejor och kanske flyga lite längre bort över träden. Kör 5.8Ghz så kan inte flyga inne i kanalen annars hade det varit fränt. Trädklungorna gör att jag inte kan flyga lågt över hamnen heller.

Dåligt med flygställen så behöver lite tips om hur jag ska göra det bästa av detta ställe.

Mitt tips: Jag ser ett lämpligt ställe 1:17 för lite acroflygning på låg höjd, ser inte ut som någon högtrafikerad väg heller, så det verkar vara en perfekt plats för lite buskflygning.

Kommentar

• Copterdude
                                • maj 2012
                                • 1269

Jupp, flög endel där i somras med en 3S mini med 5" proppar. Finns endel roliga passage på det stället men är roligast med en lätt mini så man kan krångla sig igenom små öppningar i mellan buskar och träd. Den jag flyger nu är lite väl grov i styrningen för det.

Mitt tips: Jag ser ett lämpligt ställe 1:17 för lite acroflygning på låg höjd, ser inte ut som någon högtrafikerad väg heller, så det verkar vara en perfekt plats för lite buskflygning.

Kommentar

Arbetssätt...