Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Någon som testat att använda sin vtx som ubec?
Jag har nu lött så att den förser min mottagare med 5v.
Är dom tillräckligt tillförlitliga att ha som ubec 300ma ska den leverera enl immersionrc.
Dom brukar ju hålla igång kameran åtminstonde. Någon som hörttalas om att dom skulle bränna eller sådant?
Jag kör så och det funkar klockrent. Ger ström till mottagaren och den i sin tur KK2a.
Kör ju med opto reglage, som jag dock moddat nu. Lödde loss servokabelns positiva sladd och lödde på den på en av 5V regulatorena på reglaget.
Jag kör så och det funkar klockrent. Ger ström till mottagaren och den i sin tur KK2a.
Kör ju med opto reglage, som jag dock moddat nu. Lödde loss servokabelns positiva sladd och lödde på den på en av 5V regulatorena på reglaget.
Någon som vet om det sitter kortslutnings diod på immersionRC 5.8ghz video sändare? Jag råkade löda stömmen baklänges. den funka<r nu när jag gjort det rätt. Men känner mig lite orolig för att jag kan ha haft sönder något annat.
ZTW spider 12a opto.
På baksidan av reglaget (om mosfetarna är framsidan) så sitter det två regulatorer. En av dessa ger ut 5V+. Så jag har kvar servokabelns jord på samma ställe men löder den positiva sladden på regulators "out" stift
Trodde opto esc behövde 5v in? Eller det är de du menar att dom ger ström till sig själv? Precis själv köpt opto så försöker fatta hur dpm funkar
Ett esc förser sig själv med ström. Otto betyder att det är isolerat från störningar via opto omkopplare. Men det missbrukas och används för alla esc som inte har bec. Men dom har alltid en regulator att förse sin processor med ström.
Ett esc förser sig själv med ström. Otto betyder att det är isolerat från störningar via opto omkopplare. Men det missbrukas och används för alla esc som inte har bec. Men dom har alltid en regulator att förse sin processor med ström.
Säker på att dom alltid har regulator till 5v? Vad jag läst verkar det som dom flesta riktiga opto behöver 5v från servo sladdarna. När jag köpte dom tänkte jag "skönt o slippa massa sladdar, kan bara köra signal rätt in" men det verkar som jag behöver använda 6 extra sladdar istället ..
Om man funderar på Bättre motorer.. står det då mellan Cobra o Sunnysky va säger ni då?
Har DYS BE1806 2300KV nu.. men efter lyssnat i basflight var motor så låter en tyst resten låter så där en ylar..
Cobra hellre än sunnysky. Cobra har funkat fint sofar för mig med högt effektuttag. Sunnysky har jag losat magneter på och det har fler gjort. Skall du betala minsta möjliga med bra prestanda så köp DYS v2. Finns hos birdseye.nu bästa prestanda för priset, snyggt svarta och v2 har även 5mm propadaptern
Kommentar