FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Copterdude
    • maj 2012
    • 1269

Ursprungligen postat av kajakmannen
    Såg ju bra ut. lågt så att det räckte iallafall
    Tack, klart roligare att flyga lågt än högt som jag brukar

Ursprungligen postat av Steflo112
    Får nog hålla med där. Kör man i något, så är det lågt så det räcker. Snyggt och modigt flyget. Det måste väl se vansinnigt smalt ut i glasögonen. Tycker själv ibland när man flyger att det knappt finns plats men sen när man ser det i verkligheten så ser man att det är mycket bredare än vad glasögonen visar.
    Tackar, jo kör 2.8mm lins så ser oftast smalare ut än vad det är när man kollar på riktigt sen hehe.

Det är därför som det är bra att köra med 2.1 mm lins på fpv kameran. Då öppnar det upp sig fint när man närmar sig.
    Mm, får prova det sen. Kanske man hinner se dom där smala grenarna i tid också.

Kommentar

• Xermalk
      • jul 2013
      • 672

Ursprungligen postat av Copterdude
      Mm, får prova det sen. Kanske man hinner se dom där smala grenarna i tid också.
      Njae, det blir svårare att se smågrenar med en 2.1 lins, iom att mer skall visas på samma upplösning.

Kommentar

• Copterdude
        • maj 2012
        • 1269

Ursprungligen postat av Xermalk
        Njae, det blir svårare att se smågrenar med en 2.1 lins, iom att mer skall visas på samma upplösning.
        Tänkte åt fel håll mena 3.6 då visst

Förresten nån som provat nya Openpilot 14.10 ?

Är så van vid hur man confar naze nu så vet inte ifall jag pallar flytta tillbaks nu hehe.

Kommentar

• kajakmannen
          • jun 2006
          • 1471

Jag kör nya FW 14.10 på min Blackout 330 och det funkar kanon. inställningsmöjligheterna är bättre i Open Pilot CC3D och Revo samt den tar S.bus samt är helt klart i nivå med Naze32 nu då den nya firmwaren kom. Klart värt att testa tycker jag.

Min senaste Blackout 330 film är alltså med nya FW 14.10 om du vill se hur den presterar.

Angående linserna så kan jag ju inte påstå att man ser grenar bättre. Jag brukar reka flygstället innan istället genom en lugn flygrunda först för att se vart eventuella fångstarmar finns.

MVH / Kajaken

Kommentar

• Blomster
            • okt 2010
            • 217

Kan nog bli en bra plats för lite 250-race framöver !! Lite avsides och lagom med buskar,träd och stenblock.

Kommentar

• simonarvestrand
              • jan 2012
              • 3850

ser lovande ut blomster. Får väl försöka få till nått race nästa helg. måste laga min lktr lite innan helgen
              fick hem realflight 7.5 igår , hoppas man kan få till en maskin där som är hyffsat lik en 250 så man kan få lite övning där eftersom det är skitväder konstant nuförtiden. ( förutom denna helg då )

Kommentar

• Copterdude
                • maj 2012
                • 1269

Jag kör nya FW 14.10 på min Blackout 330 och det funkar kanon. inställningsmöjligheterna är bättre i Open Pilot CC3D och Revo samt den tar S.bus samt är helt klart i nivå med Naze32 nu då den nya firmwaren kom. Klart värt att testa tycker jag.

Min senaste Blackout 330 film är alltså med nya FW 14.10 om du vill se hur den presterar.

Angående linserna så kan jag ju inte påstå att man ser grenar bättre. Jag brukar reka flygstället innan istället genom en lugn flygrunda först för att se vart eventuella fångstarmar finns.

MVH / Kajaken
                Najs, får kanske damma av mitt CC3D sen då

Ursprungligen postat av Blomster
                Kan nog bli en bra plats för lite 250-race framöver !! Lite avsides och lagom med buskar,träd och stenblock.
                Skysst ställe, du fick upp bra fart i slutet där.

Kommentar

• eAk
                  • apr 2014
                  • 1023

Ursprungligen postat av Copterdude
                  Tänkte åt fel håll mena 3.6 då visst

Förresten nån som provat nya Openpilot 14.10 ?

Är så van vid hur man confar naze nu så vet inte ifall jag pallar flytta tillbaks nu hehe.
                  Jag gillar inte alls confa naze. Inte sett någon funktion för att ställa pid med vrid pot på radion.
                  Dessutom har open pilot en kalkylator. Där man knappar in p värdet för stadig oscillation och man får genast bra pid värden att knappa in.

Kommentar

• Xermalk
                    • jul 2013
                    • 672

Holy *censored*
                    Mina KISS 18A fartreglage kom idag. Och de är sjukt små. Att dessa klarar 28A/4S burst är helt sjukt , dessutom utan värmespridare.

Klicka på bilden för större version

Namn: 20141201_130746[1].jpg
Visningar: 1
Storlek: 37,9 KB
ID: 503530

Och paketeringen var rätt extrem. Dock blev man något nervös då där är hål i sidan på lådan.

Namn: 20141201_131049.jpg
Storlek: 47,1 KB
ID: 503531

Edit: Löddning klar, och det mesta av fluxen borttaget.
                    Nu skall de bara torka till imorgon, sen är det bara att hopas man slipper den magiska röken.

Namn: DSC_1194.jpg
Storlek: 88,5 KB
ID: 503541Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_1172.jpg
Storlek: 72,1 KB
ID: 503540Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_1164.jpg
Storlek: 59,9 KB
ID: 503539
                    Senast redigerad av Xermalk; 2014-12-01, 19:49.

Kommentar

• Copterdude
                      • maj 2012
                      • 1269

Ursprungligen postat av eAk
                      Jag gillar inte alls confa naze. Inte sett någon funktion för att ställa pid med vrid pot på radion.
                      Dessutom har open pilot en kalkylator. Där man knappar in p värdet för stadig oscillation och man får genast bra pid värden att knappa in.
                      Jo en hel del trevliga funktioner har dom allt och bra sugen på att prova igen. Det är väl mer att jag blivit så bekväm med Baseflight att det känns lite motvilligt att byta till nytt och känna sig som nybörjare igen
                      Får väl ladda ner GCS och prova konfa lite så kanske det släpper hehe.

Kommentar

• eAk
                        • apr 2014
                        • 1023

Ursprungligen postat av Xermalk
                        Holy *censored*
                        Mina KISS 18A fartreglage kom idag. Och de är sjukt små. Att dessa klarar 28A/4S burst är helt sjukt , dessutom utan värmespridare.

[ATTACH=CONFIG]49175[/ATTACH]

Och paketeringen var rätt extrem. Dock blev man något nervös då där är hål i sidan på lådan.
                        [ATTACH=CONFIG]49176[/ATTACH]

Edit: Löddning klar, och det mesta av fluxen borttaget.
                        Nu skall de bara torka till imorgon, sen är det bara att hopas man slipper den magiska röken.

[ATTACH=CONFIG]49190[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]49189[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]49188[/ATTACH]
                        Samma sak varje gång från flyduino jag har klagar på han flera gånger. Att han packar dåligt

Kommentar

• Xermalk
                          • jul 2013
                          • 672

Klagade också via mail.
                          Att det inte var fasttejpat är bara idiotiskt.

nåja, skall testa fartreglagen ikväll. Måste bara aktivera oneshot125 och flasha test versionen av cleanflight.

Kommentar

• Xermalk
                            • jul 2013
                            • 672

Då är den redo för en testflygning. 593g auw. Dock utan fpv kamera och 1.3 sändaren.
                            Verkar som att jag blir den förste att testa oneshot125 på en tri.

Namn: 20141202_234429[1].jpg
Storlek: 54,1 KB
ID: 503546

Kommentar

• Dithes
                              • aug 2014
                              • 134

Satt och kollade på några som flög i ett parkeringshus och kom på en fjantig liten tävlning man kunde gjort. Montera en krita eller något som kan markera på marken och se vem som kan göra längst "skidmarks" utan att crasha såklart

Kommentar

• Ripper78
                                • feb 2012
                                • 51

Grymt bra ide

Kommentar

Arbetssätt...