FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Xermalk
    • jul 2013
    • 672

Går alldeles utmärkt att titta i förväg med ett flyg också, men det kräver en headtracker eller special mixar i radion.
    Ännu en sak som lät går sönder dock :sarcastic:

Kommentar

• UndCon
      • apr 2009
      • 2886

Jag kör "HT" på mina flyg dvs kameran sitter på en gimbal som i sin tur är kopplad på sida/höjdroder - funkar utmärkt

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
        • 1937

Jag har pan/tilt-montering av kamera på i stort sett alla mina flygplan. Däremot så har jag aldrig haft problemet att inte veta var jag tar vägen med flygplan, detta pga att man alltid har hastighet framåt. Man har nog lite för liten synvinkel (FOV) om detta är ett problem.

Kommentar

• Copterdude
          • maj 2012
          • 1269

Såg nån video för länge sen där en snubbe flög inne i skogen med flygplan via FPV i hyffsad i snabb fart så går gör det men inget jag skulle prova på

Kommentar

• UndCon
            • apr 2009
            • 2886

Klicka på bilden för större version

Namn: stävlö.jpg
Visningar: 1
Storlek: 56,1 KB
ID: 504831

Gårdagens flygning med LKTR250 tog plats på Stävlö Slott

3st accar, en trädkramning och snabba flygningar över "parkområdet" så blev man nöjd.

Kommentar

• remsan
              • jul 2012
              • 595

Yes, nu är man med i matchen .
              Byggde klar min ZMR Mystery H250-are och flög lite. Rätt nöjd med de standard gummi dämparna och Mobius.

Kommentar

• Ålänning
                • maj 2007
                • 6809

Ursprungligen postat av Ålänning
                Börjar gå undan rakt fram. =) Snart kan ni (inklusive mig) övergå till flyg?! ;-)
                Vad har en quad för fördelar jämfört med ett flyg om det flygs som det görs med 250-quads idag?
                Mindre storlek är ett plus.
                Vissa flyger så lågt så man kan nästan lika gärna använd RC-bil. ;-) Så tänkte jag själv idag när jag flög så lågt över en åker så dammet yrde framför Discon.
                www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Kommentar

• Landin81
                  • maj 2014
                  • 389

Inget speciellt skoj, testar bara lite olika stick scalings och expos, men någonstans måste man ju göra av filmmaterialet =)

Kommentar

• eAk
                    • apr 2014
                    • 1023

Någon som vet vad för storlek på insex nyckel jag behöver för att lossa axeln på mina 2208 cobra motorer? Efter 4ackar har ena axeln glidit ur lite så jag vill lossa den kleta på röd locktite och skruva fast den för evigt förhoppningsvis.

Kommentar

• Ted_B
                      • dec 2013
                      • 335

Jag vet inte, men om det är samma som till mina 1806 så är det 1/20", alltså 1,27 mm.

Kommentar

• eAk
                        • apr 2014
                        • 1023

Ursprungligen postat av Ted_B
                        Jag vet inte, men om det är samma som till mina 1806 så är det 1/20", alltså 1,27 mm.
                        Köpte ett sett 0.7 upp till 3mm. Där finnd 1.3 med. Borde passa

1.3mm den passade.utmärkt men lyckades inte rubna axeln. Så den är.fel tilöverlad i fabrik. Undrar vad för service dom har på multirotors.nl Det lär jag väl snart märka.
                        Senast redigerad av eAk; 2015-05-08, 14:46.

Kommentar

• eAk
                          • apr 2014
                          • 1023

Är det bara jag som har problem med LuxFloat i cleanflight 1.8.1
                          Jag lyckas ställa in varken min 370 eller min lillebrors 250. Har tunt in i fördärvet. Den flyger som en dröm men den har massa Micro vibrationer som gör att man inte ens klarar av att se på gopro klippen.

Kommentar

• eAk
                            • apr 2014
                            • 1023

Kommentar

• Håkan Jönehall
                              • okt 2009
                              • 24

Påskjutsmotor!

Detta var kvällens projekt med min lktr, funkar fint på bänken och provat lite utanför huset men imorgon blir det ordentligt test på fältet.

Kommentar

• eAk
                                • apr 2014
                                • 1023

Nu kommer jag göra en lite dum, sak men det är lite kris så jag kommer skriva samma sak på flera ställen.

Jag har beställt några nya sn20a till min tävlings quad för en vecka sedan men dom har inte blivit skickade än så jag måste ha tag på minst 2st och det är helst NU. Så jag undrar ifall någon har några liggandes hemma. Så jag hinner få ihop quaden och provflugit den innan den 30e. Annars får jag försöka beställa från något annat ställe med expressfrakt och hoppas det dyker upp innan helgen.
                                Tack på förhand.

Kommentar

Arbetssätt...