FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • markusb
    • jun 2009
    • 1376

Ännu mindre! Nu blir jag byggasugen. Fast egentligen är 250 en alldeles perfekt storlek.

Kommentar

• eAk
      • apr 2014
      • 1023

250 med min gopro mod aldeles perfekt storlek; )

Kommentar

• Reine
        • jul 2013
        • 68

Ursprungligen postat av Xermalk
        Pidsen till 0 och 1 är skapligt lika. för de andra rekommenderar jag att du letar efter några startpids. Finns en hel del exempel i cleanflight tråden på rcgroups.
        Försöker hitta tråden men det fanns många att välja på, kan man få en länk?

Kommentar

• Xermalk
          • jul 2013
          • 672

Ursprungligen postat av Reine
          Försöker hitta tråden men det fanns många att välja på, kan man få en länk?
          Den längsta? 6000+ posts.

Kommentar

• Xermalk
            • jul 2013
            • 672

Hrm, då var det dags att leta efter ett bra alternativ till Youtube.

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
              • 1937

Ursprungligen postat av the_storm
              Hur är det med dessa qav250 egentligen? Har sett på flera håll att armar bryts av vid lindriga krascher. Jag trodde de skulle vara väldigt tåliga då bottenplattan/armarna är ganska grova..

själv har jag haft diverse ruskiga krascher med min billga zmr250 i g10 utan att den tagit skada. Man börjar ju undra..
              Jag har bara erfarenhet av QAV250 med G10-ram samt min LKTR250 (också den i G10) och av dessa har min LKTR250 klarat av betydligt värre krascher. Men den blir ganska ramsned efter ett tag, inför varje flygning måste jag rikta upp den.

Min nya LKTR250 (Boopidoo edition) är dessutom betydligt stadigare utan att väga så mycket mer så den hoppas jag på. Ska försöka hinna ställa in lite pids idag em.

Jag tror att problemen med QAV250 ofta är med G10 ramen då konstruktionen inte är så genomtänkt. Kolfiber bör hålla bättre.
              Senast redigerad av Boopidoo; 2015-04-11, 16:09.

Kommentar

• Copterdude
                • maj 2012
                • 1269

Ursprungligen postat av Joakim_S
                Kolla på den här, jag har en som flyger fint

http://www.hobbyking.com/hobbyking/s..._BNF_KIT_.html
                Ja den är jue i princip samma storlek som Ladybirden
                Hade dock velat Bygga en LKTR120 då det är roligare att bygga en egen. En micro H-ram ser så söt ut också hehe.
                (lånade bilder) från http://fpvlab.com/forums/showthread....KTR100-LKTR090

120mm

Klicka på bilden för större version

Namn: 2015-02-02 15_53_44.jpg
Visningar: 1
Storlek: 127,8 KB
ID: 504756

Klicka på bilden för större version

Namn: 2015-04-10 21_03_36.jpg
Visningar: 1
Storlek: 122,4 KB
ID: 504757

Ursprungligen postat av markusb
                Ännu mindre! Nu blir jag byggasugen. Fast egentligen är 250 en alldeles perfekt storlek.
                Ursprungligen postat av eAk
                250 med min gopro mod aldeles perfekt storlek; )
                Håller med att 250 storleken är en mycket bra storlek då man fortfarande får plats med standardutrustning och bra hd kamera.

Det är dom där gångerna när man vill flyga på en väldigt liten yta som det vore kul med något mindre.
                Jag skulle t.ex. vilja sätta upp en miniatyr airgatebana på min lilla villatomt. och jag bor i ett villaområde så tomterna är mycket små men perfekt för 120mm quads som nästan är ljudlösa utomhus. Eller iaf är mina Ladybirds det, vet inte hur det blir med brushless. Vore även kul att kunna flyga in genom ett fönster och genom hela villan och ut nån annanstanns.
                Bilden är klockren med 50mw 1280mhz.

Har redan micro FPV utrustning så bara koptern som saknas nu.
                Ladybirdsen funkar jue hyffsat men ingen precition eller prestanda direkt.

Får skapa en LKTR120mm tråd sen om jag bygger en hehe.
                Vi kan återgå till 250 nu
                Senast redigerad av Copterdude; 2015-04-11, 09:53.

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
                  • 1937

Ursprungligen postat av LeoR
                  Har du bilder? Kan inte varit en dålig smäll den var med om.
                  Kraschen var faktiskt inte särskilt stor. Jag flippade på för låg höjd men ingenting jag inte har gjort massor av gånger med min LKTR250. Rätt missnöjd faktiskt.

Kommentar

• LeoR
                    • nov 2012
                    • 50

Ursprungligen postat av Boopidoo
                    Kraschen var faktiskt inte särskilt stor. Jag flippade på för låg höjd men ingenting jag inte har gjort massor av gånger med min LKTR250. Rätt missnöjd faktiskt.
                    Ah det förstår jag, men låter så konsigt att den skulle gå sönder så hårt över en sådan lätt smäll

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
                      • 1937

Ja, jag blev förvånad och tror att ramen kanske har något tillverkningsfel. Ex dåligt laminerad G10. Men hur de har designat ramen är ju inte direkt optimerat från hållfasthetsynpunkt.
                      Senast redigerad av Boopidoo; 2015-04-11, 19:08.

Kommentar

• the_storm
                        • apr 2013
                        • 355

Surt! Får hoppas att kolfiberversionen är bättre då... Tråkigt att en 1000-1500kr ram går sönder så lätt...

Kommentar

• simonarvestrand
                          • jan 2012
                          • 3850

en arm på min bee245 gick sönder efter ett fall från stillastående på 3meters höjd ner i mjukt gräsf, en motor la av.
                          kan vara dålig kvalitet på kolfiber (vilket jag tror det va i detta fallet ) men kan lika gärna varit en träff i en vinkel som kolfibern inte är gjord
                          för att ta mot smällar i .

Kommentar

• LeoR
                            • nov 2012
                            • 50

Blev riktigt impad av ramen en polare köpte på banggood, en tvättäkta QAV kopia. Beställde en likadan, riktigt trevligt pris och 100 gånger bättre än min ZMR. Här är min maiden med den efter vi satt ihop den, fick lite go markkänning vid 3:40

http://www.banggood.com/Reptile-X260...-p-944543.html

Kommentar

• eAk
                              • apr 2014
                              • 1023

Det är emax ramen. En sådan jag landade i ena vatten hindret på golfbanan. Den ligger där än.
                              Ursprungligen postat av LeoR
                              Blev riktigt impad av ramen en polare köpte på banggood, en tvättäkta QAV kopia. Beställde en likadan, riktigt trevligt pris och 100 gånger bättre än min ZMR. Här är min maiden med den efter vi satt ihop den, fick lite go markkänning vid 3:40

http://www.banggood.com/Reptile-X260...-p-944543.html

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
                                • 1937

Ursprungligen postat av simonarvestrand
                                en arm på min bee245 gick sönder efter ett fall från stillastående på 3meters höjd ner i mjukt gräsf, en motor la av.
                                kan vara dålig kvalitet på kolfiber (vilket jag tror det va i detta fallet ) men kan lika gärna varit en träff i en vinkel som kolfibern inte är gjord
                                för att ta mot smällar i .
                                Ja, det ska de ju tåla. Särskilt när varken BEE eller QAV är särskilt billiga ramar.

Kommentar

Arbetssätt...