FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • streber76
    • aug 2014
    • 234

Den där beeteln ser fin ut - men får man inte propparna med på bild? Är lite intresserad av en mini hexa själv - hur är dom att flyga mot 250 klass quads?

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
      • 1937

Ingen aning, har fortfarande inte fått delarna som saknas. Jag tror att propparna kan synas, definitivt om man kör med vidvinkel. Men det är inget större problem för mig då det blir en flygarquad, ingen filmplattform.

Kommentar

• markusb
        • jun 2009
        • 1376

Hangaren lite uppdaterad..
        Varför en LKTR när man kan ha två!?

Den gula (bopps före detta svarta) har nu LRS och 800mW 1.3G video, tänkte försöka ta mig djupt in i skogarna med denna

Måste ha tag på vassare motorer bara, funkar ju inte alls att gasa runt med RCX 1804 märkte jag, haha.

Testar även cleanflight på den nya, verkar lovande!
        Ska skaffa en buzzer så jag kan göra autotune och se vad maskinen hittar på för skoj PIDs, iaf att utgå ifrån.

Färgen är tänkt att göra det lättare att hitta den i hö och mossa.

Kommentar

• LeoR
          • nov 2012
          • 50

Gött, kanske testa dys 1806 2300kv eller kanske lyxa till det med cobror på 1960kv?

Kommentar

• markusb
            • jun 2009
            • 1376

Kanske DYS, eller om jag köper hem ett set Emax 1806 till kanske, dom är riktigt bra tycker jag.
            Tror jag lugnar mig med 4S, så behöver över 2000kv iaf på 3S.

Har ju en hel väska 3S så därför tvekar jag lite på att uppgradera just nu...

Kommentar

• markusb
              • jun 2009
              • 1376

Oj, billigt.
              Slog till direkt Bara vänta nu då...

Kommentar

• Copterdude
                • maj 2012
                • 1269

Trevliga byggen, gillar färgshemat med gul/röd.
                Ser fram emot fler skogsvideos

Ursprungligen postat av markusb
                Hangaren lite uppdaterad..
                Varför en LKTR när man kan ha två!?
                Den gula (bopps före detta svarta) har nu LRS och 800mW 1.3G video, tänkte försöka ta mig djupt in i skogarna med denna
                Måste ha tag på vassare motorer bara, funkar ju inte alls att gasa runt med RCX 1804 märkte jag, haha.
                Testar även cleanflight på den nya, verkar lovande!
                Ska skaffa en buzzer så jag kan göra autotune och se vad maskinen hittar på för skoj PIDs, iaf att utgå ifrån.
                Färgen är tänkt att göra det lättare att hitta den i hö och mossa.

Kommentar

• UndCon
                  • apr 2009
                  • 2886

Jag tycker bulten passar perfekt

Kommentar

• cklinga
                    • nov 2014
                    • 53

Om det är folk som väntat på Nanotech's 4s 1800mAh 65-130C så är dom nu i lager på HK's internationella... Passa på att knipa ett par innan dom tar slut igen beställde själv några nyss!

http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...Lipo_Pack.html

Kommentar

• simonarvestrand
                      • jan 2012
                      • 3850

funkar dom nanotech accarna ? min erfarenhet av nanotec ( 6cell) är att det är dom sämsta och mest svällbenägna accar som finns

Kommentar

• Copterdude
                        • maj 2012
                        • 1269

Av vad jag sett på tester är dom helt ok för priset. Kan säker skifta i kvalite dock. Jag tycker mina 4S har funkat bra för priset. Alla populära modeller är nästan alltid slut nuförtiden dock, speciellt i EU lagret :(

Jag slog istället till på Dinogy som är bland dom bästa vad jag sett på tester.
                        Dronematters säljer dom sjukt billigt.. Typ 50% lägre än man ska så Dinogy klagar på dem att höja tydligen.
                        Dock inga av 65C varianterna i lager just nu, sen är det Fedex så hur "billigt" det blir i slutändan får man räkna på.

Jag skaffade 1500mah 4S 65C till min 220mm ram.
                        Dom ger bra med tryck av det jag hunnit testa.
                        Så håll utkik om dom fyller på lagren igen och ni inte har emot Fedex.

Kommentar

• cklinga
                          • nov 2014
                          • 53

Har alltid kört nanotechs i både båtar med mycket hög belastning och på min zmr. Tycker att de har varit bland dom bästa hittills jag använt och definitivt mest prisvärda.

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
                            • 1937

Alla mina nanotechs har svällt upp efter ett fåtal cykler, detta oavsett antal celler eller kapacitet. Kommer inte att köra igen.

Kommentar

• Ålänning
                              • maj 2007
                              • 6809

Turnigy Nanotech verkar alltid vara lika rolig att höra kommentarer om. :-D
                              "Dom bästa jag haft" och "sämsta skräpet som finns". Var har dessa två grupper personer köpt dessa ackar ifrån egentligen?
                              www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Kommentar

• Data Dan
                                • jul 2012
                                • 83

Tror faktiskt att det är kvalités kontroll har 6 st 1300 45-90 c och över 200 flighter på dom och nu börja dom bli sämre men har oxå 2200 som svällt och är kasst efter 10 flighter

Kommentar

Arbetssätt...