eAk 250 Race Frame

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Copterdude
    • maj 2012
    • 1269

Grym respons och fart. Har du provat sätta acc_hardware = 1 / emf_avoidance = 1 i CLI ?
    Provade det häromdan.
    Den första stänger av beräkningar för accelerometer / levelmode så finns bara rate kvar men man får mer processorkraft över, den andra överklockar till 72mhz. Min looptime blev iaf mycket stabilare med dessa två. Du kanske redans visste detta men tänkte kan posta iaf om nån annan inte visste

Horizon och Angle mode försvinner helt så man vet. Finns inte ens kvar i mode tabben hehe.

Kommentar

• eAk
      • apr 2014
      • 1023

Ursprungligen postat av Copterdude
      Grym respons och fart. Har du provat sätta acc_hardware = 1 / emf_avoidance = 1 i CLI ?
      Provade det häromdan.
      Den första stänger av beräkningar för accelerometer / levelmode så finns bara rate kvar men man får mer processorkraft över, den andra överklockar till 72mhz. Min looptime blev iaf mycket stabilare med dessa två. Du kanske redans visste detta men tänkte kan posta iaf om nån annan inte visste

Horizon och Angle mode försvinner helt så man vet. Finns inte ens kvar i mode tabben hehe.
      Kan ju vara värt att testa. Trodde den var på 72mhz default.
      horizon och angle anväbder jag ju inte. Det gjorde stor skillnad på min andra att stänga av blackbox. Så ska testa detta också så kanske jag får renare motor ljud.

Kommentar

• Steflo112
        • jan 2013
        • 347

Provade det häromdan.

Jag har inte datorn tillgänglig, därför måste jag fråga.
        Vilken version på Cleanflight är det som gäller för denna funktion. Jag flyger också bara rate så de andra lägena behövs inte.

Kommentar

• Mr. Rosso
          • mar 2015
          • 145

Schysst design! Påminner lite om "alien quad" med den smala profilen: http://impulserc.com/

Vad väger ramen?

Kommentar

• eAk
            • apr 2014
            • 1023

Ursprungligen postat av Mr. Rosso
            Schysst design! Påminner lite om "alien quad" med den smala profilen: http://impulserc.com/

Vad väger ramen?
            Ingen aning har ingen våg. Men lättare än min andra.

Kommentar

• eAk
              • apr 2014
              • 1023

så nu har jag lyckats stänga av magnometern och accelrometern. Men inte barometern det hittar jag inte cmd för i documentationen

Kommentar

• Copterdude
                • maj 2012
                • 1269

Ursprungligen postat av Steflo112
                Jag har inte datorn tillgänglig, därför måste jag fråga.
                Vilken version på Cleanflight är det som gäller för denna funktion. Jag flyger också bara rate så de andra lägena behövs inte.
                Ska nog funka i 1.8.1 också men jag provade i 1.9.

Kommentar

• Copterdude
                  • maj 2012
                  • 1269

Ursprungligen postat av eAk
                  så nu har jag lyckats stänga av magnometern och accelrometern. Men inte barometern det hittar jag inte cmd för i documentationen
                  Najs, lika bra att stänga av allt man inte använder. Speciellt om man ska flyga race

Kommentar

• eAk
                    • apr 2014
                    • 1023

Najs, lika bra att stänga av allt man inte använder. Speciellt om man ska flyga race
                    Min zmr fick super sync problem med emf grejjen. så den fick jag ändra tillbaka.
                    min nya hade inga problem. så den flög finfint.

Kommentar

• eAk
                      • apr 2014
                      • 1023

Efter att ha flugit massor med denna ramen gar jag hittat en sak att ändra på i ramen. Sedan kan man nog säga att den är crash säker. För den har knäkts vid ena distansen som sitter nära armen. Ska lägga på några mm där för att få upp hållbarheten.

Kommentar

• eAk
                        • apr 2014
                        • 1023

Kolfiber beställt till att fräsa ut rev 2.0 av ramen. Har också registrerat domän flr att göra en sida om ramen.

Kommentar

• eAk
                          • apr 2014
                          • 1023

upload picture

41 gram lättare än zmr250, tåls att tänka på 2mm basplatta och 2mm botten platta istället för zmr 1.5mm.

Ramen är lättare än Blackout också.
                          Blackout :
                          • Frame Weight: Version 1: 90 grams, Version 2: 123 grams w/ Anti-Vibration Mount

Uppskattningsvis 60% av luftmotståndet. Så detta är en seriös racer ram.

Kommentar

• eAk
                            • apr 2014
                            • 1023

Här följer en bild på ramen monterad.

uploading pictures

Kommentar

• Jorgen
                              • feb 2013
                              • 777

Det där ser mycker bra ut, vad kommer den att kosta?

Kommentar

• Copterdude
                                • maj 2012
                                • 1269

Det blev jue riktigt bra Eak. Ser ut som en riktigt snabb ram

Kommentar

Arbetssätt...