Tricopter - Vad behövs?
Kollaps
X
-
Jag programmerar mina Plush med ett sånt här: http://www.rcflight.se/visaprodukt.aspx?id=121
Och Rcflight är blixtsnabba, prylarna brukar komma dan efter beställningen...Kommentar
-
Hejsan!
Nu är min tricopter äntligen klar! Men ett problem kvarstår den fungerar inte riktigt
Jag börjar med att slå på radion (Dx5e) sedan pluggar jag in batteriet(mottagaren lyser med fast sken) fartreglagen piper till och varje motor vrider på sig lite samtidigt som styrkortet (HK med tricopter programvara) blinkar till med en röd lysdiod.
Efter allt det här så börjar jag röra på radion men ingenting händer?? Hjälp, vad är felet? :(
Tack på förhand!
/ CarlKommentar
-
Nu vet jag inte hur det är med ditt KK-kort, men mitt startar i ett låst läge av säkerhetsskäl.
För att låsa upp så för jag vänsterspaken på radion längst ner till höger, då tänds lysdioden på kortet och det är klart att flyga.
När jag har flugit färdigt så låser jag kortet igen genom att föra spaken längst ner till vänster, då slocknar dioden.
En i mitt tycke mycket bra finess, med kortet låst så är det ingen risk att komma åt gasen av misstag.Kommentar
-
Hej,Nu vet jag inte hur det är med ditt KK-kort, men mitt startar i ett låst läge av säkerhetsskäl.
För att låsa upp så för jag vänsterspaken på radion längst ner till höger, då tänds lysdioden på kortet och det är klart att flyga.
När jag har flugit färdigt så låser jag kortet igen genom att föra spaken längst ner till vänster, då slocknar dioden.
En i mitt tycke mycket bra finess, med kortet låst så är det ingen risk att komma åt gasen av misstag.
Testade detta men ingenting händer iaf, men ska alltså dioden lysa på styrkortet när den är flygklar?Kommentar
-
Ställ in så att du får fulla utslag på både trottel och yaw.
Sedan kan trottel kanalen vara reverserad så att du faktiskt har full gas i stället!Kommentar
-
Är du helt säker på att du vänt sladdarna mellan mottagaren och kk-kortet rätt ? Vänd endast i ena änden för att prova.
Har du verkligen rätt kanal på rätt ställe på kk-kortet ? Det hade inte jag då min turnigy 9x inte hade kanalerna på samma plats. Antog bara att det var standard då det varit annorlunda på radioprylarna jag haft förut.Kommentar
-
Testade precis att vända på alla sladdar men det blev ingen skillnad, däremot när jag vände på fartreglage kablarna fortsatte dom att pipa med cirka fem sekunders mellanrum så länge batteriet var inkopplat. Testade även att byta mottagare till spectrum original men återigen ingen skillnad.Är du helt säker på att du vänt sladdarna mellan mottagaren och kk-kortet rätt ? Vänd endast i ena änden för att prova.
Har du verkligen rätt kanal på rätt ställe på kk-kortet ? Det hade inte jag då min turnigy 9x inte hade kanalerna på samma plats. Antog bara att det var standard då det varit annorlunda på radioprylarna jag haft förut.Kommentar

Kommentar