RCExplorer Tri V3

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fmxdanne
    • maj 2011
    • 35

Även jag har byggt en dadde tri med apm 2.6 som också är kalibrerad och inställd enl MP wizard! Alltså helt grundinställd utan ändrade pid inställningar! Flyger i mitt tycke kanon!
    Har naza och kk 2 att jämföra med!

Kommentar

• Stiffe
      • jan 2012
      • 991

Ursprungligen postat av neu
      Redan beställt. Blev t motors till den och hög med andra dyra prylar.
      Nån som börjat jobba och tjäna pengar ist för skolan :sarcastic:

Kommentar

• neu
        • aug 2012
        • 1047

Ursprungligen postat av Stiffe
        Nån som börjat jobba och tjäna pengar ist för skolan :sarcastic:
        Jepp men ändå alldeles för dyra :p Sunnysky är helt klart min favorit. Tydligen så är kullagerna dåliga på t motors så kommer få byta dom.

Kommentar

• Toba
          • aug 2014
          • 8

Hoppas det blir några byggtrådar på denna tri. För min del så är den tänkt att bli ett långsamt vinterbygge så det skulle vara kul att se vad ni andra plockar ihop. Just nu, när kittet är beställt börjar jag fundera på kontrollbord, "behöver" jag gps eller ska jag börja lite lågt med ett KK?

Hmm, skulle jag verkligen börja med multirotor?

Kommentar

• McRegor
            • maj 2006
            • 7943

Dåliga kullager på T-Motors ? Gäller det specifikt motorer till multicoptrar eller? Har kört andra mindre rovor från T-Motors nått år utan problem i alla fall.
            Roger

Kommentar

• McRegor
              • maj 2006
              • 7943

Långsamt vinterbygge... Kollar man Davids byggvideo så ser det ju inte ut som att det skulle behöva ta speciellt många timmar att skruva ihop en sån - ens för en multicopter-novis som undertecknad...
              En skalakärra byggd i balsa - det kan vara ett riktigt och långsamt vinterprojekt... Men en sån här vill ju för fasiken provflyga när den är klar och inte vänta till våren...
              Roger

Kommentar

• Copterdude
                • maj 2012
                • 1269

Har läst lite här och var på rcforum om dåliga lager på Tigrar. Även på ett av dom nyare flightest avsnittet klagade Peter ? (är dålig på namn) på rasslande Tigermotor (har jag för mig) på ett plan.

Är väl konkurrensen och efterfrågan på senare tid som gjort att det blir sämre kvalite, inte hos Tiger specifikt men överlag.

Det verkar dock mest vara minimotorerna som har sämre QC nu när efterfrågan är så enorm. Varenda rcbutik ska jue ha dem numer. Ett exempel är Sunnysky som gick från toppen till botten när motorklockorna börja flyga iväg för folk.

Kommentar

• McRegor
                  • maj 2006
                  • 7943

Jo - allt skall ju vara så billigt så det är nog som du säger Copterdude. Men T-Motor är ju trots allt inte i det allra billigaste segmentet så där borde man kunna kräva lite mera.
                  Roger

Kommentar

• neu
                    • aug 2012
                    • 1047

Realfpv och tbs kör egna lager i sina t-motors. Ska kanske köra med keramiska i mina men köpte mina motorer på rcflight så dom kommer få byta till mig första gången

Kommentar

• McRegor
                      • maj 2006
                      • 7943

Keramiska lager låter nog mera häftigt än det är - de är väl bl a rätt känsliga för stötar. Stålkullager av bra kvalitet är nog det bästa valet.
                      Roger

Kommentar

• Stiffe
                        • jan 2012
                        • 991

Ursprungligen postat av neu
                        Realfpv och tbs kör egna lager i sina t-motors. Ska kanske köra med keramiska i mina men köpte mina motorer på rcflight så dom kommer få byta till mig första gången
                        Har aldrig kört andra motorer än T motors och aldrig haft problem eller bytat lager än iaf

Kommentar

• Ålänning
                          • maj 2007
                          • 6809

Mina T-Motors funkar kanon också. Men det med kullager, kanske bara gäller en viss storlek på motor?
                          www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Kommentar

• neu
                            • aug 2012
                            • 1047

No idea fick hem mina idag så vi får se. Time will tell.

Kommentar

• simonarvestrand
                              • jan 2012
                              • 3850

har haft ett hmm 30-40 tal tmotors inte en enda en med dåliga lager, bästa motorerna till bästa pris tycker jag.

Kommentar

• Kenneth E
                                • okt 2006
                                • 3445

Jag har bara kört med skitmotorer och inte bytat ett lager, har däremot behövt smörja ett lager med ett par droppar olja efter 2 års intensiv körning. Däremot har jag kasserat DT-700 motorerna från HK dessa var felkonstruerade från början=skräp. Tips, flyg ofta så rostar inte lagerna

Kommentar

Arbetssätt...