Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Jag printar oftast i 25-30mm/s. :-P (mono mendel).
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Kör ofta i den regionen med. Har testat upp mot 70mm/s men tycker det lätt blir avvikelser från perfektum då
Såg en stratasys FDM jobba här om dagen, den gjorde en ros, perfekt mer eller mindre, men körde väldigt sakta och verkade ha en betydligt mindre nozzle än min 0.5mm.
Kör ofta i den regionen med. Har testat upp mot 70mm/s men tycker det lätt blir avvikelser från perfektum då
Såg en stratasys FDM jobba här om dagen, den gjorde en ros, perfekt mer eller mindre, men körde väldigt sakta och verkade ha en betydligt mindre nozzle än min 0.5mm.
Har du hittat något bra fläkt/kylsystem till magman?
jag har sett en del på thingiverse men inte provat så mycket sedan jag satte dit ett J-head.
Nej, jag tänkte rita själv. En bra kylare med två fläktar som kan kyla för PLA print också där kylluften för magman leds bort för att inte påverka en ABS print. Något som passar just mig helt enkelt.
Hade problem med att min bädd kallnade helt plötsligt varvid printen lossnar. en lödning till plinten var kass på RAMPS, efter det var fixat funkade det igen. Första egentliga driftstörningen tror jag
Jag kan lägga den på vågen när jag kommer hem. vill man spara mer vikt kan man gå ner från Fill 0.30 till 0.15 utan svårigheter
Den är idag bara dit-tryckt för hand runt kamerans svarta gummiring och sitter bra med det. Filtret skruvade jag in för hand och har nu svårt att få loss, men det går om man vill.
Tyvärr är ett polarisationsfilter av denna typen ganska tungt, men jag kan väga det med så du får lite siffror.
Jag har dock en betydligt lättare variant
UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...
Tack för info.
Den lätta varianten är det en 0.15 med ND-film limmat direkt på hållaren?
(Frågar för att jag är ute efter en filterlösning som påverkar ett gimbal så lite som möjligt).
Kommentar