Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Nu får det vara nog med bryggor ett tag, inte perfekt alls men duger för närvarande
Nu ska jag printa lite roligare saker ett tag
Vilken skilnad det är på den svarta och vita abs plasten
MVH/Christer
Bättre lite skit i hörnen än ett rent hellvete:stupido2:
Har ju inte haft tid att printa på sistone, men nu är maskin igång igen. Inget avancerat , behövde en hållare för min TSLRS. Ska göra om den igen då man upptäcker att man skulle gjort si och så..är man amatör så är man
Kajaken har testat dock inte framgångsrikt så vitt jag vet. Problemet är temperaturen genom extrudern som jag tror blir för hög samt att plasten effektivt måste kylas efter extrudern så man måste väl modda dit en fläkt.
Jag har köpt en rulle med blå PLA men jag avvaktar att testa tills jag vet ett framgångsrikt koncept
Hej igen!
Är det någon här som har provat eller kör med extrudern Magma hot end?
tycker inte att jag får den att printa stabilt ibland blir det bättre, ibland blir det sämre på samma inställningar.
Funderar på att köpa ett J-head istället.
MVH/Christer
Bättre lite skit i hörnen än ett rent hellvete:stupido2:
Vilken skilnad det är på den svarta och vita abs plasten
[ATTACH=CONFIG]40815[/ATTACH]
Alla material har sina egenheter. Vissa är lättare att printa med och andra är till synes omöjliga. Att köra in sig på ett material innan man byter är nog vettigt så man har koll på vad som är hårdvarurelaterat resp bundet till materialet.
Nu efter Jetpower har min skrivare betalt sig själv, dax att köpa delta kanske?!
Kommentar