3d-skrivare
Kollaps
X
-
Dom senaste har antennanslutning rakt upp istället. Om du råkat köpa en ny och vill ha just den lådan så kan du få byta revo med mig här en med den lösningen
Skickats med min Texas TI99 4A------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
|FPV STUFF|
|FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
|RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
| DJI Inspire 1 |
|TERMIK OCH HANG |
|Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
|FPV4FUN @ Youtube |Kommentar
-
Jag vill ha en Stinger 64 med infällbara ställ. Letade lite och hittade enheter som enligt tillverkaren bara väger 18.5gram. Kanon så långt. För att få en uppfattning om de passar i modellen så ritade jag av dem med hjälp av ritningen på deras hemsida. Efter en kvart i printern så hade jag en provbit i handen att testa med IRL. För höga...

SuperheroKommentar
-
Idag en borrjigg för montering av extraljus på bilen, saxar in från ett annat forum... Fick förövrigt igång retract i Cura, det är en kryssruta på en kvalitetsflik som skall klickas i. Den kör retract på detaljen men inte på supporten tydligen. Så långt såg det bra ut tyckte jag.
Eftersom det är tokfult med extraljus i fronten så testar jag någonting nytt. Om inte annat en blickfångare. Nämligen en LED-ljusramp på 240watt och på pappret lite mer än 20000lumen.
För att få dit det hela så mätte jag och ritade upp en monteringsplåt. Innan jag filade ut den i metall så printade jag en dummy som även agerade borrmall eftersom jag vill borra från utsidan. Borrjiggen klar. Jag gjorde fästena i 4mm plåt som jag gängade M8 direkt i. Med hjälp av borrjiggen kunde jag borra exakt rätt från utsidan. Jag monterade fästena knäckte till vinkeln på fästörat så den blev perfekt med rampen på plats. Hade redan skurit ett spår så det var lätt att bocka med tång. I morgon svetsas bocken och jag hoppas de får åka med genom pulverlacken på jobbet. Med lite tur kör dem svart, annars kan det spela kvitta om de blir vita
Jag kommer även montera 20watts små ramper (två dioder i varje) i dimljushålen med hjälp av printade hållare för att få bredden på ljuset. Valde en spot-ramp.
Täckkåpan skall nog gå att montera efter lite kapande bara.

Test innan montering för att se var den sitter bäst.

SuperheroKommentar
-
Kommentar
-
inte testat men det såg riktigt intressant ut, i mitt yrke så gör jag ibland skåpslayouter för industrikomponenter och det är grymt lätt att göra bort sig med 2dcad------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
|FPV STUFF|
| DJI Inspire 1 |
|TERMIK OCH HANG |
-
Såg att Kjell&co böjat sälja en printer från velleman.
http://www.kjell.com/sortiment/el/el...ledInformation
Vad tror ni som hållit på lite om designen? Tycker den ser rätt ok ut på bilderna ändå?Kommentar
-
Lite bakvänt tänk. Man vill hålla biten still och röra huvudet.Såg att Kjell&co böjat sälja en printer från velleman.
http://www.kjell.com/sortiment/el/el...ledInformation
Vad tror ni som hållit på lite om designen? Tycker den ser rätt ok ut på bilderna ändå?SuperheroKommentar
-
Tänk att du printar ett stearinljus. Printern balanserar ju detaljen på byggplattan och ska göra cirklar runt den med 50mm/s. Ställ ett ljus på ett bord och snurra med fingret ovanför med ett varv i sekunden. Inget händer. Ställ nu ljuset i handflatan och rör handen i samma cirkel. Funkar ju inte alls, iaf inte om ljuset ska stå kvar
Nu förstår du skillnaden
SuperheroKommentar
-
dock fungerar velleman väldigt bra, har den inte själv men en kompis har den och utskrifterna han gör håller mycket bra kvalitet------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
|FPV STUFF|
| DJI Inspire 1 |
|TERMIK OCH HANG |

Kommentar