Idag flög jag...

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Copterdude
    • maj 2012
    • 1269

Ursprungligen postat av Fluf
    Jag tror du nu inte längre underskattar vikten av full preflight

Föreslår att skriva ut en kompakt lista och plasta in och ha i din sändarväska :th_o:
    Jupp vore nog bra, kollar nu iaf att alla kritiska skruvar sitter åtdragna inför varje flygning.
    Designen är lite dum på dessa Avada ramar då armarna inte sitter fast med låsmuttrar och det går inte att gör så då designen inte tillåter det. Så får köra loctite.
    Fiskelina är dock svårt, den syntes inte :S
    Den hängde från en stolpe på bryggan och lite vind gjorde kanske att den kom sidledes precis när jag lyfte eller så låg den på marken utan att jag såg den.

Kommentar

• Copterdude
      • maj 2012
      • 1269

Ursprungligen postat av Ålänning
      Flög DJI F450 med ZeroTech YS-S4 v2 idag... tills acken flög ur och allt tystnade och den ramlde ner. :-D
      Ajdå, hoppas det klara sig utan för mycket skador!

Ursprungligen postat av Fluf
      Jag tror du nu inte längre underskattar vikten av full preflight

Föreslår att skriva ut en kompakt lista och plasta in och ha i din sändarväska :th_o:
      Här är videon. Det verkar som den var på marken. Linan allså. Har haft väldigt många "close calls" i år där jag skulle ha förlorat hela quaden plus GP4 men av nån anledning så klara det sig. Är väl bara tidsfråga tills turen tar slut !

Kommentar

• JonkeO
        • okt 2015
        • 9

...rakt in i garageväggen eftersom det blåste så förbannat och jag skulle prova IOC på quaden..... borde hellre provat min IQ

Kommentar

• Ted_B
          • dec 2013
          • 335

...rakt in i ett träd eftersom det blåste så förbannat och jag ville bara flyga lite med min T-28 Trojan, går nog att limma ihop utan att det blir alltför fult

Kommentar

• Ålänning
            • maj 2007
            • 6807

Ursprungligen postat av Copterdude
            Ajdå, hoppas det klara sig utan för mycket skador!
            En arm gick av, det var allt, men såg igår att den gick av på samma ställe som senast i senaste kraschen då jag dansade med DJI F450in (då med en KK2 med solen i ögonen). ;-)
            www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Kommentar

• Fluf
              • jul 2012
              • 1580

Idag blev det primiär på min TDR

Vidare blev det primiär på en RCExplorer Mini FPV Trikopter.

Glatt överaskade av båda, dels vilket bra tryck det var i trikoptern med 1300mAh 3S trots att den är designad för 4s. Men framför allt TDR, vilken maskin, så mjuk, så precis, så WOW!

Kommentar

• Mr X
                • apr 2007
                • 1055

Bra att köpa vingar för pengarna så man kan flyga.
                Fin stund ute på fältet med mina vingar

Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_20151111_150230.jpg
Visningar: 1
Storlek: 242,5 KB
ID: 506281
                RC Åland
                RC Åland på facebook
                På tok för många flygande saker.

Kommentar

• Killenheladagen
                  • sep 2015
                  • 1394

Ursprungligen postat av Mr X
                  Bra att köpa vingar för pengarna så man kan flyga.
                  Fin stund ute på fältet med mina vingar

[ATTACH=CONFIG]55592[/ATTACH]
                  Jag har aldrig flugit en vinge men jag förstår att de i regel saknar roder? Är inte det lite tråkigt att vara utan det?
                  Vad tycker du för egenskaper hos flygande vingar? Det kan vara svårt med TP också har jag hört men det kanske var just i det fallet?

Kan man göra en bra elseglare - vinge eller är plattformen illa lämpad för det?
                  Mvh nyfiken

Kommentar

• Mr X
                    • apr 2007
                    • 1055

Häng på en ordentlig motor och en stor ack som man tömmer på ca 5-6 minuter och jag garanterar flygtiden blir ej tråkig. Att busa runt med vingen nära marken med ylande maskin är kul.

På Tec Sumo D2826-6 2200kv Outrunner Motor och 2200mAh 3S ack
                    Lite osäker vad jag har för motor på Bonsai vingen men jag tror det är en Wing Wing Z-84 2900KV med 850mAh 3S
                    RC Åland
                    RC Åland på facebook

Kommentar

• Mr X
                      • apr 2007
                      • 1055

Ursprungligen postat av Killenheladagen
                      Jag har aldrig flugit en vinge men jag förstår att de i regel saknar roder? Är inte det lite tråkigt att vara utan det?
                      Vad tycker du för egenskaper hos flygande vingar? Det kan vara svårt med TP också har jag hört men det kanske var just i det fallet?

Kan man göra en bra elseglare - vinge eller är plattformen illa lämpad för det?
                      Mvh nyfiken
                      Sidoroder behövs ej på en vinge och snabbare den flyger så roligare blir det. Jag tycker vingarna är lättflugna och roliga så jag kommer alltid att ha en att kasta in i bilen och snabbt vara flygklar ute på fältet. Vingarna tar inte mycket plats vilket också är en fördel (billiga är dom också), som elseglare hmm blir nog för tråkigt för mig. Att få TP rätt är ej svårt utan tyngre motor där bak betyder större ack där fram
                      RC Åland
                      RC Åland på facebook

Kommentar

• Ålänning
                        • maj 2007
                        • 6807

Jag har otroligt dålig erfarenhet av vingar. :-D Lösningen verkar vara övermotorisera och le. =)

Kommentar

• Ålänning
                          • maj 2007
                          • 6807

Idag flög jag en Bix (Bixler?) 3, som inte var min,
                          för min GP 54 50cc-Yak startade inte pga för klen starter-ack-setup... (är ingen handstartartyp, än)

Finaste flygvädret!

Kommentar

• Killenheladagen
                            • sep 2015
                            • 1394

Ursprungligen postat av Ålänning
                            Idag flög jag en Bix (Bixler?) 3, som inte var min,
                            för min GP 54 50cc-Yak startade inte pga för klen starter-ack-setup... (är ingen handstartartyp, än)

Finaste flygvädret!

Det ser ut som en bix3a i alla fall, var det originalsetupen?
                            Vilket batteri flög du den med och vad tyckte du om den?
                            Mvh Gustaf

Kommentar

• Mr X
                              • apr 2007
                              • 1055

Idag flög jag två vingar och busade runt vilket var kul i det fina vintervädret.
                              På bilden ovan står jag i blå halare och flyger den ena vingen.

Vinterflygning är klart roligt bara man har passliga kläder.
                              RC Åland
                              RC Åland på facebook

Kommentar

• Ålänning
                                • maj 2007
                                • 6807

En kort film från dagen... märk väl hur nära Mr X måste flyga mig när jag filmar.

Kommentar

Arbetssätt...