Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
T o m en slöbyggare som undertecknad skulle nog kunna tänka sig ett kit till en Taschenflitzer. Har nog en del f d Quad-motorer i 20--25 g klassen som borde fungera. Lättbygge och med söndagsflyg-egenskaper skulle vara mitt val - pylon passade mera när man var ung och snabb i skallen...
Roger
Idag fick jag en liten balsaleverans från MBS och har nu skurit samtliga delar till min Taschenflitzer. Några slutsatser kan jag dra redan nu.
1 Nummer på delarna hade nog varit bra att etsa in.
2 Översättning av byggbeskrivningen skulle vara bra, min tyska är kraftigt begränsad. Microsofts automatiska översättning i word gjorde det ännu mer obegripligt. Google kanske gör ett bättre jobb.
3 Min lille laser klarar av alla delar utom kroppssidorna och undersidan, förstorar man modellen så finns det risk att delarna blir för stora även för MBS laser som är lite större.
Men Taschenflitzer är väl ett speed plan, med den vingprofilen...?
Tja - läs vad Henke skrivit - den blir lite som man motoriserar den. Han tänkte sätta en 20 g outrunner i sin och jag skulle nog göra nåt snarlikt. Bygga så lätt som möjligt och med en lätt setup så blir den nog lite lugnare... Hoppas jag i alla fall.
Roger
Ta exempel Durafly EFXtra som finns på HK, den är en riktigt snabb kärra men även konstruerad för hang flyg, har en sån själv och det går flyga riktigt sakta med den om man vill.
taschenflitzer verkar vara ett mångsidigt plan.
Blir vi fler intresserade? Omröstning ? Så man kan kontakta MBS om prisförslag och veta hur många som vill haka på!
Det finns ju ritning men alla spryglarna är ju olika så en sats - gärna med motor och fällbar prop som option.
Och så att man kan välja segelnos eller motor.
Finns det "klubbpris" för ett gäng till samma adress så kan det kanske locka flera till ett "massbygge".
Idag fick jag en liten balsaleverans från MBS och har nu skurit samtliga delar till min Taschenflitzer. Några slutsatser kan jag dra redan nu.
1 Nummer på delarna hade nog varit bra att etsa in.
2 Översättning av byggbeskrivningen skulle vara bra, min tyska är kraftigt begränsad. Microsofts automatiska översättning i word gjorde det ännu mer obegripligt. Google kanske gör ett bättre jobb.
Jag skulle kunna översätta bygganvisningen till svenska men att skriva(begripligt) 10 sidor text skulle för mig ta lika lång tid som att bygga den här lilla modellen. Är det några fler av er som kan översätta så kan vi skriva t.ex. två sidor vardera.
Bifogar Innehållsförteckningen som jag har översatt idag.
Vilka av er ställer upp på detta?
Lars
Kommentar