FrSky HORUS

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • uffe_46

• jul 2015
    • 734

Jag tror att det börjar närma sig slutet på deras resa, bara mindre ändringar nu från RC11, mest gällande X7, kör RC11 på min Taranis och flugit med den ett par gånger funkar bra

Changes since 2.2.0 RC11
    • X7/X9/X12 : minor change to english “minimum trim” sound #4584
    • X7/X9/X12 : minor change to german “miliamp per hour” sound #4595
    • X9/X12 : removed mixermon option (it is now always present)
    • X9E : fix horussticks compilation option #4565
    • X7 : fix issue for external receiver flashing when multimodule was declared #4478
    • X7 : fix inconsistency in logical switches #4568
    • X7 : fix LUA drawline #4567
    • X7 : fix telemetry ‘bar’ screen #4576
    • X7 : add pots to preflight check and tune switch settings #4575
    • ARM : fix slow response when used as joystick #4479
    • LUA : revert “double” change #4560
    • SIMU : improve middle mouse button handling #4585
    • macosx : fix icons missing on Simulator

Kommentar

• uffe_46

• jul 2015
      • 734

Tjatar vidare RC 13 är släppt

Kommentar

• uffe_46

• jul 2015
        • 734

Ok nu är det färdig tjatat den skarpa versionen av Open Tx 2.2 är nu släppt

Kommentar

• freddan_6
          • aug 2006
          • 2655

Härligt uffe. Jag uppgraderar min taranis när 2.2.4 kommer, då är de flesta buggar borta.
          fredrik

Kommentar

• uffe_46

• jul 2015
            • 734

Jag har kört de tre sista betaversionerna på min Taranis, inga större buggar, det jag har sett var att vissa input från TR (tranier port som jag använder till head tracking) felaktigt konverterades till LSW bla bla, men det var bara att rätta till.

Kommentar

• McRegor
              • maj 2006
              • 7942

Antagligen har jag inte varit observant tidigare men om man har standardmässigt 100 % utslag på Horus med FrTx så rör sig bara servona upp till ca: 65 % utslag på spaken. Har testat samma servon på en Futaba och då rör dom sig mycket längre - liksom när jag kör med min Taranis. Eftersom jag ofta har utslagsbegränsning så är det nog orsaken till att jag inte sett detta tidigare så frågan är - finns det nåt sätt att ta vara på hela spakens rörelselängd - frånsett att begränsa utslaget till ca: 65 %. -Alltså att köra med 100 % utslag och få servorörelse ända till ytterlägena av spaken...
              Roger

Kommentar

• uffe_46

• jul 2015
                • 734

Ursprungligen postat av McRegor
                Antagligen har jag inte varit observant tidigare men om man har standardmässigt 100 % utslag på Horus med FrTx så rör sig bara servona upp till ca: 65 % utslag på spaken. Har testat samma servon på en Futaba och då rör dom sig mycket längre - liksom när jag kör med min Taranis. Eftersom jag ofta har utslagsbegränsning så är det nog orsaken till att jag inte sett detta tidigare så frågan är - finns det nåt sätt att ta vara på hela spakens rörelselängd - frånsett att begränsa utslaget till ca: 65 %. -Alltså att köra med 100 % utslag och få servorörelse ända till ytterlägena av spaken...
                Roger
                Kan jämföra min Taranis och Horus, men det blir inte förrän till helgen, mycket på jobb nu

Kommentar

• McRegor
                  • maj 2006
                  • 7942

Tack Uffe - även jag skall kolla lite noggrannare och se om det t ex beror på vilka mottagare man använder. När jag upptäckte detta körde jag en S6R mot min Horus men inte i stabiliserings-läget utan i det vanliga läget.
                  Såg att det kommit en ny version av FrTx men om jag fattade rätt så var inte de befintliga modelldefinitionerna kompatibla vilket ju vore väldigt tråkigt. Men nu finns det tydligen bl a 9 flight modes även för motorkärror. Får nog avvakta lite och låta andra testa först...
                  Roger

Kommentar

• Stig Johansson
                    • maj 2006
                    • 145

Hej

Finns det några erfarenheter från den senaste Horus uppdateringen. 1.4.02?

Stig

Kommentar

• McRegor
                      • maj 2006
                      • 7942

Läser man här så verkar ju det mesta fungera nu - https://www.rcgroups.com/forums/show...cussion/page83
                      Har dock inte ännu riktigt vågat mig på att uppgradera min men det kommer...
                      Roger

Kommentar

• Stig Johansson
                        • maj 2006
                        • 145

Hej

Är en supernöjd Horus 12 S användare men ser nu att uppdateringarna "springer ifrån mig".
                        Jag kör nu 1.3.02 men såg idag att det nu kommit ytterligare uppgraderingar.1.4.03 kom idag.
                        Detta är väl inga bekymmer med vanlig uppdatering men jag vet inte vad jag skall göra med:

File placement:
                        1. Config file all updated, copy Flash/CONFIG/*.* to the CONFIG directory;
                        2. Add some icons, copy FLASH/IMAGES/bitmap to the IMAGE directory;
                        3. Provide the complete documentation required for FLSAH.

Vad gör jag och hur gör jag detta. Är nog för gammal för denna typ av radio men jag behöver "instruktioner for dummies"

Stig

Kommentar

• McRegor
                          • maj 2006
                          • 7942

Hej Stig,
                          Denna instruktion skall nog även fungera på 1.4.03 men gissar att den blir justerad inom kort av Mike (författaren) - https://www.rcgroups.com/forums/show...ostcount=11471
                          Beroende på hur gammal din Horus är så bör du ändå kolla kablarna som går till gimbalen - främst för sida- och skevkanalerna. Kablarna på lite tidigare versioner var både styva och korta och på en Horus hos oss så har kablarna till sidorodret gett upp så de behövdes bytas ut. Det finns ett "bytes-kit" med kablar av betydligt bättre kvalitet men de får man nog beställa själv ifrån t ex England (T9Hobbysport) för den svenske representanten Airmedia (AM - Ove) har tyvärr undvikit helt att svara på den reklamation som kompisen gjorde på radion köpt ifrån Airmedia. Så kan det gå när man försöker gynna svenska handlare. Men så här såg det ut när han lossat Hall-sensorn ifrån hållaren...
                          Sen är det inte så enkelt att byta dom heller för det är rätt trångt men är man duktig på att löda så går det. Rekommenderas att montera bort hela gimbalen - den sitter bara med 4 skruvar.
                          Klicka på bilden för större version

Namn: 20170924_165742.jpg
Visningar: 1
Storlek: 58,0 KB
ID: 509301

Roger

Kommentar

• ivve
                            • nov 2006
                            • 736

Kan någon hjälpa mig med hur man får till ljudfiler i min X10 ? Verkar inte finnas förinstallerat. Har försökt amber sound men får bara en massa skit i datorn. Bästa vore ju om jag kunde få det fixat å klart på ett sd kort så jag slipper allt jävulsskap, jäkla tur att man redan är gråhårig !

Jag betalar givetvis för hjälpen.

Kommentar

• McRegor
                              • maj 2006
                              • 7942

Hej Ivve,
                              Kopierar "Jet Flyer" (Mike) svar på en snarlik fråga på RCG. Du kan alltså använda OpenTX Speaker:
                              "When you save the sounds in OpenTX Speaker I save them at full volume and for OpenTX the file names cannot be more than six digits. After you create the files they are saved in the OpenTX Sound folder SOUNDS/en.
                              Once they are saved copy them to your SD card in the SOUNDS/en folder and you are set. For FrOS they go in the SOUNDS/en/Track folder or SOUNDS/en/model for model names . Then in Special Functions you can select them to play. "
                              Roger

Kommentar

• ivve
                                • nov 2006
                                • 736

Ursprungligen postat av McRegor
                                Hej Ivve,
                                Kopierar "Jet Flyer" (Mike) svar på en snarlik fråga på RCG. Du kan alltså använda OpenTX Speaker:
                                "When you save the sounds in OpenTX Speaker I save them at full volume and for OpenTX the file names cannot be more than six digits. After you create the files they are saved in the OpenTX Sound folder SOUNDS/en.
                                Once they are saved copy them to your SD card in the SOUNDS/en folder and you are set. For FrOS they go in the SOUNDS/en/Track folder or SOUNDS/en/model for model names . Then in Special Functions you can select them to play. "
                                Roger
                                Vad jag menade är att jag saknar alla ljud som finns i taranisen. Typ gear up, gear down, flaps down etc.etc.
                                Finns det som färdigt soundpack att hämta på nätet !!

Kommentar

Arbetssätt...