Ja, ja glömde att qq:n hade cannister tunnel. Har förlängt min krök lite så den kommer inte ge toppvarv men bli mer körbar. Vill inte strula med det efter ja monterat allt om det inte behövs. Bättre o bygga noga o flyga mycket. Var det några incidenter med din kärra Tobbe när du väl fått det i luften? Nåt du kan tipsa om vid bygget?
Kvalite Quique kontra Aeroworks, PA, Composite ARF
Kollaps
X
-
Ja, ja brukar ha oflyt, men det är nog på gång nu. Idag har ja hämtat ut min nya Futaba 10C, lite besviken på ergonomin o finishen för en radio med detta pris men den duger nog o har alla finesser jag behöver o mer därtill. Tar ett tag o vänja sig vid den nya radion efter att ha spakat den gamla i flera år.Kommentar
-
Idag har man faktiskt tjuvstartat bygget med att montera ihop krök o pipa, för att förhindra att pipan vrider sig eller poppar av så borrade jag ett litet hål o skuvade i en liten skruv med rund skalle o på med teflon jointen. Sen var det bara att sätta klämmorna över skruvarna så kommer den ingenstans.Kommentar
-
Idag har man faktiskt tjuvstartat bygget med att montera ihop krök o pipa, för att förhindra att pipan vrider sig eller poppar av så borrade jag ett litet hål o skuvade i en liten skruv med rund skalle o på med teflon jointen. Sen var det bara att sätta klämmorna över skruvarna så kommer den ingenstans.
Tjennare!
vart köpte du den kröken?Kommentar
-
Kröken köpte jag från Kanada. Karl Mueller gör dessa i alumium o de har kanonfinish. Bara att maila o säga vad man vill ha eller till vilken modell. Kostade 535:- inkl frakt. Dock gjorde de bara 11.5" som längst till DA/DL för att inte stressa svetsfogen vid mynningen. Han skickade dock med en bit rör så jag svetsade ihop dem o kapade sedan av till lämplig längd. 11.5" är rekommenderad längd för max toppvarv med denna pipa men jag vill inte riskera att få den för toppig i registret därav min förlängning.Kommentar
Kommentar