Extreme Flight Yak 54 2,8m
Kollaps
X
-
Jag har ett sånt jävla problem när jag blandar min soppa för det tar sån tid innan den sista oljan rinner av mitt milliliters mått så jag får alltid 0,05% för lite olja till min motor. Hur göra? Är det skadligt? Måste jag ta lite mer olja i måttet för att kompensera det som inte rinner ur? :sarcastic:
Ha de :lollypop:Kommentar
-
+Ursprungligen postat av Extra_MannenHej Grabbar! Ska jag vara ärlig så har jag tänkt ha Yaken till rent tävlings bruk och ha en till modell av mindre sort att flyga mycket och träna med. Derför jag väljer en 3W motor och kommer ev slänga i Hitec servon på de andra rodren. detta blir dock längre fram.
Nu har jag varit så ärlig jag kan
OK, då förstår jag, skulle du flyga mycket med Yaken skulle du ju både ha en DA oc JR servon i denKommentar
-
Jag skulle vara försiktig, 0,005% olja är mycket i tävlingsamanhang men tävlar du inte så tror jag att du nästan inte behöver någon olja i bensinenJag har ett sånt jävla problem när jag blandar min soppa för det tar sån tid innan den sista oljan rinner av mitt milliliters mått så jag får alltid 0,05% för lite olja till min motor. Hur göra? Är det skadligt? Måste jag ta lite mer olja i måttet för att kompensera det som inte rinner ur? :sarcastic:
Ha de :lollypop:Kommentar
-
Hmm Kalle, jag tycker det är rent jävligt knepigt å träna med en maskin å sen ta en annan maskin å flyga lika bra med den... Alla maskiner har ju lite olika preferenser och flygegenskaper? Tränar man inte med den man ska tävla?//DrHanke
*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***Kommentar
-
Sant Henke! Menade inte riktigt så! Förklarade lite dåligt. Mycket flyga för att få flyg tid och träna in mycket manövrar för att sedan träna in dem med Yaken. det jag vill är att ha koll på manövrarna när man tar steget in eller hur man ska säga.Kommentar
-
Kommentar
-
-
Kommentar