Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Men med lite hyvlande o slipande så
kanske det börjar likna det som det är tänkt att
egentligen skall bli istället för att det som nu är
har mera gemensamt
med en upp o nervänd båt...
Ful som f-n enl min mening för tillfället.
[ATTACH=CONFIG]32173[/ATTACH]
Men med lite hyvlande o slipande så
kanske det börjar likna det som det är tänkt att
egentligen skall bli istället för att det som nu är
har mera gemensamt
med en upp o nervänd båt...
MVh Kent
Hej Kent!
Det är visst fler som bygger båtliknande flygplan på det här forumet.
Jag får en känsla av att det är lite typiskt Top Flite med dessa balsaklossar som ska hyvlas och slipas till rätt form, men när det väl är gjort så blir det ju bra.
Jo som du naturligtvis själv vet
(ditt fina Mustangbygge) så är
det mycket "sand to shape", men jag tycker
att TF:s byggsatser är väldigt bra att jobba
med trots detta...
Jo visst är det så även med mitt Mustangbygge. Jag håller med dig att det är en bra byggsats. Relativt enkel att bygga och en förträfflig byggbeskrivning.
Någon som har ett bra tips på
motor till denna Piper?
Velar lite emellan elsetup o bensin,
metanol går bort numera för mig...
Håller på att vara dags att bestämma
sig för att komma vidare.
MVH Kent
Hej Kent!
Jag hade valt el då jag tycker att det finns ett antal fördelar mot en förbränningsmotor. I stort sett vibrationsfritt, inget kladd samt tillförlitligheten (kanske säger mer om mina kunskaper om förbränningsmotorer).
Jag hade valt el då jag tycker att det finns ett antal fördelar mot en förbränningsmotor. I stort sett vibrationsfritt, inget kladd samt tillförlitligheten (kanske säger mer om mina kunskaper om förbränningsmotorer).
Mvh Olov
+1
Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ---------------------- |FPV STUFF| |FATSHARK Dominator HD & BASE SD| |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32| | DJI Inspire 1 | |TERMIK OCH HANG |
|Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking| |FPV4FUN @ Youtube |
Kommentar