Lockheed Super Constellation

Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bokis
    • maj 2006
    • 5041

    #361
    Så här på kvällskvisten så kan en bild på något annat vackert kanske passa?
    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_2291.jpg
Visningar: 1
Storlek: 39,5 KB
ID: 505388
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

    Kommentar

    • Fluf
      • jul 2012
      • 1580

      #362
      Ahh, den är så vacker Connien!

      Kommentar

      • Kenneth E
        • okt 2006
        • 3445

        #363
        Blev det någon bild med ställen inne? Den är snygg på ett speciellt sätt, blir inte riktigt klok på vad det är som gör den så speciell att alla gillar den.

        Kommentar

        • Thomas

          • jun 2006
          • 7673

          #364
          Film!!!
          Retroholic!

          Kommentar

          • bokis
            • maj 2006
            • 5041

            #365
            Nix,första flygning med ställ ute,man har nog o göra utan att behöva bekymra sig om det,,Men den överaskade positivt,vänlig o majestätisk i luften,ser ut o flyga sakta men det fick jag lära mig när den skulle landas att det gör den inte.
            Ivve tog upp den,flög ett par varv ,sen fick kunden ratta vidare,det kommer straxt en film på det hela eftersom som Gullan var snäll nog att föreviga det nervösaste ögonblicket i mitt modellflygarliv..
            ...Ivve var lugn som en filbunke....:angel:
            // Bokis

            ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
            (nu även med biskvier!)

            Kommentar

            • Sweeper
              • jun 2006
              • 3961

              #366
              Ett stort grattis till er båda!


              Göran

              Kommentar

              • Skott
                • aug 2012
                • 63

                #367
                Gratz fröjd för själen och ögonen 😀

                Kommentar

                • bokis
                  • maj 2006
                  • 5041

                  #368
                  Min moviemaker krånglar så det får bli den här snutten med en textremsa på slutet:


                  Senast redigerad av bokis; 2015-08-10, 07:06. Anledning: Utan text i filmen!!
                  // Bokis

                  ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
                  (nu även med biskvier!)

                  Kommentar

                  • Fluf
                    • jul 2012
                    • 1580

                    #369
                    Underbart att se, tack för att ni delar med er

                    Den kom in ganska hett med nosen ner ja, jag hade gjort i byxorna, avbrutit och kört en mycket längre och flackare inflygning, men det gick ju bra. Förstår att det är på gränsen till hjärtattack att flyga ett sådant konstverkt första gången.

                    Något jag funderade på lite var ett propeller ljud som var huvudsakligen vid start men även vid några tillfällen i flygning. Lät nästans som kavitation men då det är i luften och inte vattnet så nån form av turbulens. Är det något spännande som sker vi propeller topparnas turbulens när de blandas med och motroternade på vissa varvtal? Eller var det bara en konstig ljudartefakt i filmen som inte var i verkligheten?

                    Kommentar

                    • bokis
                      • maj 2006
                      • 5041

                      #370
                      Olof,du har alldeles rätt,ett extravarv hade inte skadat men kände trots allt att jag hade koll på den+att jag inte hade en aning om hur mycket acc vi hade förbrukat..(hade drygt 60% kvar när vi mätte efter flygning)
                      Klaff gör mycket ,nu landades den utan detta för jag brukar behöva en alldeles egen klaff-ägnad flygning för att få till inställningar o känna efter hur den reagerar,tar mig en stund..
                      Ljudet funderade jag mycket på,live lät det som klädsel som fladdrade i vinden men jag tror att det kan vara en ställ-lucka som fluttrar..
                      Å tack för de glada tillropen:Både Gurun o jag är välmående just nu!
                      // Bokis

                      ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
                      (nu även med biskvier!)

                      Kommentar

                      • Thomas

                        • jun 2006
                        • 7673

                        #371
                        Herrej*vlar, vad grann den är i luften!
                        Och landningen gick ju som smort.

                        Vad var skakfrekvensen i knäskålarna efter den landningen??

                        Stoort Grattis, både byggare och styrman!
                        Retroholic!

                        Kommentar

                        • Kenneth E
                          • okt 2006
                          • 3445

                          #372
                          Staketet närmar sig snabbt i slutet av banändan, tror ni inte att ljudet beror på att propellrarna ligger fel i luften typ att undre bladen gräver luft först i varvet? Verkligen snygg i luften, hoppas man själv får se den en dag.

                          Kommentar

                          • Flygsmurfen

                            • sep 2006
                            • 1337

                            #373
                            Stort grattis!!! Nu måste ni må gott? :-)
                            Skall bli kul att följa flygutprovningen.

                            // Mats W
                            Flygsmurfen

                            Kommentar

                            • LIP
                              • maj 2006
                              • 1315

                              #374
                              Jaaa...... det är bara att gratulera, mycket snyggt.

                              Kommentar

                              • ivve
                                • nov 2006
                                • 736

                                #375
                                [QUOTE=Kenneth E;389532]Staketet närmar sig snabbt i slutet av banändan, tror ni inte att ljudet beror på att propellrarna ligger fel i luften typ att undre bladen gräver lufti varvet? Verkligen snygg i luften, hoppas man själv får se den en dag.[



                                Ljudet har inget med propparna att göra. Det smattrande ljudet kom sig av att takluckan satt lite lös så den fladdrade lite i ytterkanterna. Så nu behöver ni inte grubbla över det mer !

                                Kommentar

                                Arbetssätt...