Lenger Schleicher ASK-13 1:5,6
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
Tjenare!
ASK:n har vilat ett tag och jag har fokuserat på annat. Till exempel min gamla cub som behövde lite översyn och klaffar (?) Så här såg hon ut efter en krash när tillgänglig beklädnad var i blandade kulörer :sarcastic:
Och så här blev det nu efter en hel del trixande, allt är inte klart än men tror det blir helt okej. Finns ingen förebild eller så utan bara lite roligare färgshema och klaffar. Den här har flygit mycket och ska fortsätta göra hoppas jag
Det är en Hangar 9 1/5 Cub som fått vit solartex med lite pensel målning. Nya hjul, klaffar och ett justerat landställ. Flyger den med en AXI 4120/14, ett 4 cells 4200 mah och en APC 13x8. Med lite tur kommer det gå att bogsera upp lite lättare seglare med denna, känns det trögt får jag väl hoppa upp till 5 celler. Väldigt trevlig modell som nu är uppe i 3590g men flyger förhoppningsvis ändå :girl_cray3:
Snart flyttas fokus till min lilla 13 igen :man_in_love:
/FredrikFlyger helst segelKommentar
-
Jaha, då var man på´t igen då!
Vingarna är färdigplankade och tagna från byggbordet.
Jag var bara tvungen att kolla så dom passa på kroppen.
Motivations bilder!
Slängde i 5 servon och ett ack och vikten ligger på 1322g, nu är det ju en hel del till som ska i men tror ändå att det går att nå målet på 1500g, i alla fall nära. Kul! Nu blir det att börja slipa vingens bakant, framkant och skära loss skevroder mm.
Mvh/Fredrik.Flyger helst segelKommentar
-
Hejsan!
Tack Thomas, för mig är det något speciellt med dom här segelkärrorna med framåt svepta vingar. En
Blanik L-13 som denna hade ju varit något http://www.horizonhobby.com/products...Page-_-EFL4910 Men det är ju en sån där ARF, och hur kul är det?:sarcastic:En sån byggd helt i plåt som Kjni bygger sin MFI vore något. Drömma kan man ju alltid göra.
Tack Olov, kan bara hålla med, bland det roligaste med hela bygget är nu för mig, när man får hålla i en träfärdig kärra.
Men det är mycket kvar. Just nu är det tråkgöra på schemat. Spryglarna behöver lite extra material.
Undersidan.
Bara att fortsätta med nästa vinge då!
/Fredrik.Flyger helst segelKommentar
-
Hallå.
Det fortsätter lite grann med vingarn.
Framkantslisten och vingändarna börjar ta form. Det är lite kvar men tycker det börjar se ok ut. Kan tycka det är lite svårt att få till framkanten på en lång avsmalnande vinge som denna.
Ska börja grubbla lite nu på hur jag får fast skevservona på ett vettigt sätt.
-
Hej hej!
Jaha då har jag grubblat lite på skevservonas infästning men inte bestämt mig ännu. Är inte jättesugen på att göra luckor under på denna. Lutar mot att jag limmar servona på såhär vis... kanske... ungefär.
Men undertiden jag grubblar vidare på det så började jag med skevrodrena. Har skurit ut och listat i vingen fortsätter med detta under helgen hoppas jag.
Gokväll!
-
Tjenare!
Jaha ja, arbetet har fortsatt med skevrodrena. Har lite svårt att få till spelena snyggt här men fortsätter jobba på det. Annars är det slipning och spackling som förse går. Lite bilder på det lilla som hänt.
Endast nålade på plats. Har funderingar på att bara använda klädseln och tejp som gångärn, men har inte bestämt mig där ännu. Fortfarande en del kvar vad det gäller passformen, tycker det är svårt att få skeven att behålla rätt skränkning.
Vingarna väger 355g respektive 357g så här långt är det ju kanon!
Tanken är att jag ska lacka hela modellen i Zaponlack och sedan klä den med so-lite, det borde ju skydda ytan mot lite skavanker antar jag. Vissa delar på kroppen ska få lite glasfiberväv också. Det kan väl bli bra?
/Fredrik.Flyger helst segelKommentar

Kommentar