Space Walker ett nytt byggprojekt

Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LIP
    • maj 2006
    • 1315

Ursprungligen postat av senmathal
    Ok! På min ASP 61 borrade jag faktiskt in magneten i medbringaren. Vet inte om det är helt optimalt men det fungerar. Däremot har jag inte lyckats komma på något bra sätt att fästa givaren. Just nu sitter den med ett buntband men det är ingenting lösningen jag vill ha om motorn hamnar i en modell.

/Mats
    Med det system jag har tillverkat är det Inga problem med att fästa givaren. Men man bör då ha tillgång till svarv och fräs.
    /Lasse

Modellflygare sedan 1952

Fullskalaflygare åren 1964-1978.
    Har flugit motor: Saab Safir, Tiger Moth, Piper Colt, Auster A5, Super Cub.
    Segel: Bergfalke, Pik5, L-Spatz 55, Mucha Standard,
    Pirat, Astir, KA2B, Jantar Standard.

Kommentar

• senmathal
      • sep 2008
      • 1802

Din lösning såg väldigt proffsig ut. Tyvärr saknas en del maskiner i mitt hobbyrum än så länge men jag får klura på en lösning som går att lita på.

/Mats

Kommentar

• LIP
        • maj 2006
        • 1315

Har gjort vinginfästningsdelarna klar för fastlimning I vingarna.

Vingarna har jag plankat med balsa, (strykjärn och vitlim så klart).

Har också limmat bakkant, capstrips och de delar som skall bli skevroder.

Tillverkade också en borr och en borrguide för att kunna borra upp hål för sugrör som jag tanker dra servokabel i.

Just nu så sitter jag I Åkersberga så det tar några dar innan jag är hemma igen, då skall jag gillra up vingarna mot kroppen så att jag kan limma in vingfästet I vinghalvorna.
        Bifogade filer
        /Lasse

Modellflygare sedan 1952

Fullskalaflygare åren 1964-1978.
        Har flugit motor: Saab Safir, Tiger Moth, Piper Colt, Auster A5, Super Cub.
        Segel: Bergfalke, Pik5, L-Spatz 55, Mucha Standard,
        Pirat, Astir, KA2B, Jantar Standard.

Kommentar

Arbetssätt...