Det är nog många som kolla på tråden men inte har så mycket att bidra med då de inte har så mycket referenser.
MIA Quicksilver + Hobbyking Slowstick
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum. -
Jag följer också. Gillar när det liknar verkligheten och inte är fyllt med frigolit. =)www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)Kommentar
-
Kommentar
-
Äntligen fick jag hem servona jag beställt och som vanligt när man beställer från Asien så tar det låååång tid.
Servona jag kommer att använda är Emax ES09A, analoga och plastdrev. Jag beställde ganska många eftersom jag kommer att använda dessa i andra projekt också, bl.a en till HK Slowstick för FPV 6x servos inkl pan & tilt. De marknadsförs som Swash Servo så de borde hålla hyfsat hög kvalite i längden.
Dessa servo har dubbla kullager och finns oxå i digital och metalldrev. De är helt nya servo så för att hitta dem måste man söka efter "ES09" för att hitta dem: http://www.emaxmodel.com/search.asp?action=search
Först använde jag ett mindre servo från Emax, ES08, men det fanns glapp i drevet även på vissa nya men dessa ES09 är mycket bättre och kraftigare (kan inte känna något glapp alls även med största roderhornet påsatt) och för detta priset är de ett fynd.
Förr brukade jag använda Hitec HS-5065 men det blir ganska kostsamt i längden att köpa dem så jag var tvungen att hitta ett alternativ och jag måste säga att jag gillar dessa servo.
På förpackningen står det "We use, the No. 1 brand NOBLE potentiometer", vet inte om detta säger mig så mycket men man får väl lita på dem att det är bra .
Jag hoppas ha vingen färdig i helgen och alla servo monterade - återkommer.Senast redigerad av Halcon; 2014-09-05, 06:13.Kommentar
-
De där ser helt OK ut på pappret och till ett bra pris
Själv till de flesta byggprojekt använder jag Turnigy HXT900, lite kass upplösning men har alltid fungerat klockrent och kostar bara ca 20kr styck så man har alltid en hög liggandes.
Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.Kommentar
-
Jag blev positivt överraskad av att se att det fanns med 2st roderhorn skruvar, de svarta alltså, som man spänner fast roderhornet med på servots utgående axel. Av någon anledning så brukar man alltid bli av med dessa och oftast är det nån special dimension på dem. Smart av Emax.Kommentar

Kommentar