MIA Quicksilver + Hobbyking Slowstick

Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fluf
    • jul 2012
    • 1580

Det är nog många som kolla på tråden men inte har så mycket att bidra med då de inte har så mycket referenser.
    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

Kommentar

• Thomas

• jun 2006
      • 7676

Ursprungligen postat av Fluf
      Det är nog många som kolla på tråden men inte har så mycket att bidra med då de inte har så mycket referenser.
      Precis!
      Jag följer tråden med stort intresse...
      Retroholic!

Kommentar

• Ålänning
        • maj 2007
        • 6806

Jag följer också. Gillar när det liknar verkligheten och inte är fyllt med frigolit. =)
        www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Kommentar

• Halcon
          • jun 2006
          • 512

Här är original Assembly manual för den riktiga Quicksilvern.
          Den andra bilden från manualen visar hur sätet monteras.
          Bifogade filer

Kommentar

• Halcon
            • jun 2006
            • 512

Idag fick jag hem de nya hjulen från HK - de ser lite mer realistiska ut än de som följde med byggsatsen plus att de är något mindre, 60mm mot 73mm och stämmer bättre in på de riktiga hjulen till fullskala Quicksilvern i och med att de har ett riktigt nav och också mönster på däcket.
            Bifogade filer

Kommentar

• Halcon
              • jun 2006
              • 512

Eftersom det nya hjulet är en lite bredare än det andra så fick jag fila lite på hållaren till noshjulsstyrningen.
              Bifogade filer

Kommentar

• Thomas

• jun 2006
                • 7676

Kommer nog att bli en sk*tläcker kärra!!
                Retroholic!

Kommentar

• Halcon
                  • jun 2006
                  • 512

Äntligen fick jag hem servona jag beställt och som vanligt när man beställer från Asien så tar det låååång tid.

Servona jag kommer att använda är Emax ES09A, analoga och plastdrev. Jag beställde ganska många eftersom jag kommer att använda dessa i andra projekt också, bl.a en till HK Slowstick för FPV 6x servos inkl pan & tilt. De marknadsförs som Swash Servo så de borde hålla hyfsat hög kvalite i längden.

Dessa servo har dubbla kullager och finns oxå i digital och metalldrev. De är helt nya servo så för att hitta dem måste man söka efter "ES09" för att hitta dem: http://www.emaxmodel.com/search.asp?action=search

Först använde jag ett mindre servo från Emax, ES08, men det fanns glapp i drevet även på vissa nya men dessa ES09 är mycket bättre och kraftigare (kan inte känna något glapp alls även med största roderhornet påsatt) och för detta priset är de ett fynd.

Förr brukade jag använda Hitec HS-5065 men det blir ganska kostsamt i längden att köpa dem så jag var tvungen att hitta ett alternativ och jag måste säga att jag gillar dessa servo.

På förpackningen står det "We use, the No. 1 brand NOBLE potentiometer", vet inte om detta säger mig så mycket men man får väl lita på dem att det är bra .

Jag hoppas ha vingen färdig i helgen och alla servo monterade - återkommer.
                  Bifogade filer
                  Senast redigerad av Halcon; 2014-09-05, 06:13.

Kommentar

• Thomas

• jun 2006
                    • 7676

Emax har väl oftast hyfsat bra servon till moderata priser.
                    Vad blev styckpriset för en sån laddning??
                    Retroholic!

Kommentar

• Halcon
                      • jun 2006
                      • 512

Det blev 34:- styck med frakt så man får väl säga att det är ett ok pris, 12st servo blev det.

Kommentar

• Fluf
                        • jul 2012
                        • 1580

De där ser helt OK ut på pappret och till ett bra pris Själv till de flesta byggprojekt använder jag Turnigy HXT900, lite kass upplösning men har alltid fungerat klockrent och kostar bara ca 20kr styck så man har alltid en hög liggandes.
                        Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
                        Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
                        Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
                        Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
                        Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

Kommentar

• Halcon
                          • jun 2006
                          • 512

Jag blev positivt överraskad av att se att det fanns med 2st roderhorn skruvar, de svarta alltså, som man spänner fast roderhornet med på servots utgående axel. Av någon anledning så brukar man alltid bli av med dessa och oftast är det nån special dimension på dem. Smart av Emax.

Kommentar

• Halcon
                            • jun 2006
                            • 512

Så, har äntligen fått motorn från Kina (aldrig mer ....) efter lååååång tid, monterat med prop.
                            Tror jag har allt nu så återstår "bara" montering.
                            Bifogade filer

Kommentar

Arbetssätt...