Ja, men då hamnar det utanför vingen som den är byggd. Behövs ett annat fäste och ben då, Detta var med i satsen.
CY 84" BearCat, ASP 400
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
//Kenny
Young enough to know I can,
Old enough to know I shouldn´t,
Stupid enough to do it anyway.
Kommentar
-
Sidoroder.
Sidorodret styrs med ett alu-rör inuti kroppen. M3 skruv med på-gängade plastöglor är tänkt att användas.
Borrat ett hål för röret
Na, inget vidare med skruven.
Var ett aluminium-ok med till sporrhjulet. Det passade bättre till sidorodret istället. Blir linor till sidorodret.//Kenny
Kommentar
-
Sporrhjul.
Modellen levereras med fast sporre av typ pianotråd, jag har istället valt ett elektriskt infällbart ställ.
Minns inte var jag köpte det , Ebay eller Hobbyking. Priset var en bit under 300 SEK. En nackdel med det är att det är stelt i utfällt läge.
Fick slipa ett urtag i spantet för att få stället så nära buken det går. Mekanismen ger inte så stort utslag som tex robart.
Spantet sitter för långt bak för detta ställ, men jag tänkte inte så mycket skala för detta bygge så jag ändrar luckorna lite istället för att flytta fästet framåt.
Limmat in ett par bitar 8mm plywood.//Kenny
Kommentar
-
//Kenny
Kommentar
-
Några småjobb
Spantet i nosen är limmat mot glasfiberfronten utan stöd. Min Zero var likadan och det blev med tiden ganska mjukt i kanten. Här har jag förstärkt med kolfiber.
Roderhornen byggs av två glasfiberhorn, lite onödigt stora till denna. Troligen samma som de större CY modellerna.
I rodren finns färdiga spår under klädseln.
//Kenny
Kommentar
-
Kenny.
Får jag frågavad du har för batteri till Microsense glöddrivaren till din ASP stjärna.?
Jag har hållt på.att försöka starta min och upptäkt nu att mitt nya NiMH2 batteri är dött.
Funderar på en encells lipo men hittar inga större än 700mAh. Känns lite klent.
Så jag funderarde på vad du kör med.
Hoppas det går bra med bygget.
Mvh.
Peter
Skickat från min SM-G955F via TapatalkKommentar
-
Finns på närmare håll än så:
Retroholic!Kommentar
-
Den cell jag körde med kom från en fysiskt skadad och därefter slaktad 6-cell 30C helikopter lipo. Den räckte till ca 7-9st 10 min flygningar innan den blev trögstartad. Beror givetvis på hur mycket av flygning som är över 40-50% trottel då den kopplar ur glöden.
Bytte också ut Saitostiften til OS F, Saitostiften vill ha högre spänning. De glödde endast synbart i mörker. Os F kan man få att glöda nästintill vitt med samma setup.//Kenny
Kommentar

Kommentar