Hej, grilltändarna funkar jättebra som värmare. Plasten drar åt sig allt damm och annat som finns i luften och syns minsta korn, löste det genom att ställa dammsugaren utanför rummet med slangen in genom dörren till suglådan, så den inte rör upp allt i luften.
Viggen 1:9 (lågbudget)
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
-
-
Det är jet-rpm motorn. Jag begärde att få motorn före ECUn så att jag kan montera i planet och börja fundera på tyngdpunkt
83x250mm
Vikt790gKommentar
-
Tänkte mer på vilken storlek rent fysiskt och vilken dragkraft.
PS. Jag brukar rita av motorerna i CAD, det är ju en enkel form att rita upp, sen printar man den i två halvor i vilken hemmaprinter som helst, fyller på bly i mitten till rätt vikt sen kan man bygga flygplan även om motorn är på service och utan att fylla sin motor med sågspån. (Andra snor in den i gladpack bara)Kommentar
-
Kommentar
-
-
Kommentar
-
Jag hade tänkt experimentera med att hälla sand i under själva printingen men motorn är större än min printer så det blir utskrift i två delar som limmas istället.Kommentar
-
Kan du berätta mer om viggen-motorn (den lilla)?
Beställde du dessa fr Jet-RPM Sweden?
Hur stor dragkraft?
Pris mm?
// Mats WFlygsmurfenKommentar
-
Viggenmotorn:
6kg dragkraft
800 g vikt
Bränsleförbrukning 250 ml/min
Jag betalade straxt under 6000kr men om man tittar på hemsidan idag så verkar inte just den varianten gå att beställa längre.
När jag får min ECU, har byggt en provbänk och provkört så kommer det en uppstartsvideo. Det kan dröja lite eftersom större delen av hobbyverksamheten inte passar tillsammans med att hålla ögonen på sovande barn.
CAD funkar däremot utmärkt när man vakar över barnen. Råkade rita en Robot 75 och på tur står en Robot 24. Borde rita landställ men då måste jag tänka.
Kommentar

Kommentar