Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Snyggt ritat, tänkte du 3 D printa robotarna?
Den stora motorn ser ut som en Simjet Nexus kopia, det var en riktigt bra motor innan de lade ned tillverkningen. Otroligt bra pris på din motor.
Precis, det blir 3d printat. Hade inte tänkt ha någon beväpning från början men när det är enkelt att fixa och viktstraffet blir litet så tar jag möjligheten. Tanken är att kunna montera och demontera enkelt.
Har gjort en testutskrift men den blev inte riktigt bra, krävs lite smarta delningar för att kunna skriva utan stödmaterial.
20 gram är annars helt ok vikt.
Mest CAD på sista tiden. Jag tog Henriks påstånede att det inte går att printa hjul och få det att funka som en utmaning. Både däck och fälg är printat. Röd för att det är ett test så att man inte av misstag råkar montera på något dyrt (eller så var det den färgen som var i skrivaren).
Kullagren är inte främst för att det ska rulla bra utan för att få fälgen att hålla. Gummit är ganska hårt (shore 85) men jag laborerade med tjockleken tills det blev rimligt. Grepp i sidled kommer att bli kass.
Jag flyger främst på gräs så det borde stanna även med kullager, eller ska man köpa bromsade framhjul?
Har ritat en huvram och passande del till kroppen. Prolimmat på en av mina 7 huvar. De är en av de 6st huvarna som inte duger.
1:6 Viggen har inga bromsar alls och det funkar även på asfaltsbana. Jag hade planer på bromsade framhjul vilket
borde funka, men nu hamnar bromarna på huvudställets hjul istället. Kärran borde niga lika fint som fullskalan med bromsarna fram. Vi har 3D printat fälgar också, det blev riktigt starkt.
Precis, det blir 3d printat. Hade inte tänkt ha någon beväpning från början men när det är enkelt att fixa och viktstraffet blir litet så tar jag möjligheten. Tanken är att kunna montera och demontera enkelt.
Har gjort en testutskrift men den blev inte riktigt bra, krävs lite smarta delningar för att kunna skriva utan stödmaterial.
20 gram är annars helt ok vikt.
[ATTACH=CONFIG]63578[/ATTACH]
Det är genialsikt med beväpning på jetmodellerna. Det ger en luftbroms som är välkommen vid landning. En jetmotor ger ju dragkraft även på tomgång och denna trollar man bort om man har lite skaladetaljer på maskinen!
Jag tog Henriks påstånede att det inte går att printa hjul och få det att funka som en utmaning.
Helt riktigt! Det är så man utvecklar saker och metoder. Sen får man ibland väga pannben mot nytta. Jag filar just nu på ett omöjligt projekt, kul att tänka ibland.
Dagens arbete var att göra en carnardbalk, den som är skarpögd kan se att vingen fått rätt form och piggarna på vingens framkant sitter på plats.
Någon viggenexpert som kan berätta vad piggarna (röda på mitt plan) är för något? Jag tycker att viggen är ett fantastiskt flygplan men jag är inte så påläst.
Senast redigerad av Daniel Ahlin; 2017-10-31, 20:09.
Kommentar