Kerry Sterner Vampire,Gullanbyggd..
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
Kan inget annat än lyfta på hatten och gratulera till en väldigt bra start på en fin maskin [emoji4]
Den ser jag fram emot att se i luften [emoji106]
/Jonas
Skickat från min Taranis via TapatalkKommentar
-
bokis,
Fint bygge din Gullan håller på med.
Din kompis ivve hade ju också en Kerry Sterner Vampire som väl slutade sina dagar med hemtransport i sopsäck p g av "okontrollerbar" i luften med haveri som följd. Byggde ivve nån ny?
Om inte annat har väl ivve mycket info om lämpligt tillbehörsval för denna Vampire.
Skall bli intressant och se senare vad Gullan väljer för "dekoration" av sin Vampire.
Lycka till med bygget!
/BoSenast redigerad av bem; 2019-02-23, 11:10.Kommentar
-
Tackar! Jo tillbehören ligger på hyllan,det mesta fanns på lager..Ivve´s vampire gick till de sälla jaktmarkerna,det byggdes ingen ny,tror att Sweeper fick delar av ställen (Ivve hade hydrauliska som kom från mig) men benen,framförallt noshjulet tror jag gick till Nyköping. Jag använder som jag skriver ovan,ELECTRON RETRACTS.
Dekorationen blir svensk,grå/grönt o några dekaler,KISS.
Jag sitter just nu o funderar på A: jag ett nosställ som inte är i skala men är OK,andra alternativet är B: HAWE ,OM han kan tänka sig att göra enbart nosställ för komplett är inte intressant faktiskt,huvudställen blir fina som de är samt att 15 000 gör ett generande hål i hushållskassan..// Bokis
***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
(nu även med biskvier!)Kommentar
-
Nu har vi haft finbesök,Kungen af Spillan var här med fru ,han ställde upp på detta för att hålla en kurs i glasning för min fru,det hela avlöpte som önskat,dvs perfekt (ganska självklart när mäster själv är lärare) Så hoppet lever att den ska få luft under vingarna!
Några roder är nu glasade med kalasresultat,så det glasas nu bitar lite vartefter för många är det. Nästa på programmet som kommer att hända nu är att "grisen",kroppen,ska limmas ihop med innerdelen av vingarna i nån slags vinkel,vad återstår att se,med lite tur så blir det en lagom v-form på det..
Så patienten ska nu få lite ihopopererande av lemmar ialla fall..
Eftersom det ser ut som det kan bli något av det så skickade jag igår en förfrågan till Callie Graphics som vi anlitat förut om vi kan få ett svenskt dekalset tillverkat till den,de har varit fantastiska tidigare så jag har gott hopp.
Därmed så var det också helt avgjort att den så småningom får grön ovansida o gråblå undersida alá svenskt femtiotal..
Återkommer med bilder.// Bokis
-
Fortsättning: Jodå,det går framåt! Elen i vingarna är draget det mesta så de kan nog börja "plankas igen"..Frun har filat på klaffarna och det ser kanon ut! Lite målning av ställbrunnar m.m har gjort också.. Ivve,min idol,hade på Beech D-18 gjort en finurlig låsning av vingytterdelarna som vi har efter bästa förmåga kopierat..Bygger på ett hål i vingen där man i kanske 55 graders vinkel drar i en insexskruv från ytterdelens ovansida in i innerdelen som har motsvarande hål som samborras..Där sätter man en islagsmutter i trästycket.
Bifogar svaret från Callie Graphichs,jag skickade med ett dekalark: -I wouldbe happy to make this scheme for you! The images you sent are perfect forme to work from!
Den där vingsammanfogningen:
Gott o blandat,Gullans sätt att fixa skeven infällning i vingbakkanten borde vara prisbelönt,grovfräste ur spår i balsabiten,tog sen ett kvastskaft som det sattes sandpapper på..
Lite smådetaljer som elkopplingen mellan ytter och innerdel av vinge m.m
// Bokis
-
Nu kommer vän av skala ogilla det här,i den där påsen med navljus o landningsdito från HK ingår det två st landningsljus..
DE SKA DIT! Orginalet var utrustat med en ficklampa i pilotens jacka så detta är ett klart frånsteg från skalaismens ideér.
Vi funderade förrst på vingframkanten,snyggt men man kapar en liten detalj,vingframkanten,så jag fick kalla fötter.
Idé No 2.sätt dessa på landställsbena? Är det illa måntro?
Hursom,det lutar åt det hållet just nu..
Bilderna nedan visar det ICKE skalaenliga noshjulsbenet från Österrike men som duger förträffligt för mig samt de mystiska servon som hela kärran är utrustad med..
Jag har en förkärlek för FUTABA BLS,fantastiska borstlösa servon som dessvärre är svindyra men för ett par år sen såldes just dessa ut för en spottstyver av en svensk hovleverantör i branchen,de beställdes nog hem större mängd av misstag.
Sagt och gjort,kunde inte låta bli så det beställdes en näve såna som har legat till sig på hyllan..
Saken är den att de gillar bara 4.8V,har Futtibabas grova axel samt är formade efter en "sluttande " vinge,ska monteras i ett fyrkantigt hål i vingen,det är en krage på dem..
Montaget av dem blir annorlunda,permanent är ett annat bra ord,hållaren inuti vingen får stöd från både undersidan och översidan samt att det klassiska "servolocket" i vingen har rationaliserats bort.
Men funktionen blir bra!
Sista bilden är byggmästaren själv för ett par veckor sen som ser en smula förvånad ut över hur rejäl den blir?
Hon hälsar o tackar för komplimangerna!
// Bokis
-
Ser ut som en antenn japp.
Jag fotad en Vampire för länge sedan... men den liknar ju inte. Vad är det för Vamp som det byggs?
www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)Kommentar

Kommentar