Ett projekt som fått vänta länge på sin tur
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
-
Nu är bromsarna installerade och injusterade.
GöranKommentar
-
Efter en det tänkande så fick jag till hur jag skall manövrera luckorna på ett säkrare sätt.
Just nu så har jag använt ett HS-55 servo, men det skall ersättas med ett starkare metalldrevs servo lite senare i veckan.
GöranKommentar
-
Så....nu är även luckorna injusterade och fungerar som de skall. De skall bara värmas lite så att glasfibern kan formas till en bättre skalenlig form.
Det blev inget filmande idag, men det skall åtgärdas imorgon.
Så det enda som återstår nu är avvägningen av kärran och sedan är den redo för......premiärturen. :sarcastic:
GöranKommentar
-
Här kommer de utlovade filmsnuttarna.
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=It7D995ygRE"]YouTube - D.H. 100 Vampire 1/5 scale Jet model[/ame]
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=0kkIbSfnOz8"]YouTube - D.H 100 Vampire 1/5 scale RC Jet model. Test 2[/ame]
Efter att jag hade filmat ökades trycket en aning när ställen skall dras in för att få en mjukare gång. På filmsnuttarna ser det ut som om de "stapplar" när de jobbar sig uppåt. :shock:
GöranKommentar
-
Kommentar
-
-
Det enda som är kvar nu är avvägningen och den kommer att genomföras imorgon.
Därefter är det bara att invänta bra väder, bra ställe att flyga på och en lugn testpilot.
Göran med den lilla VampenKommentar
-
Jo, jag tänker göra det själv.
Men testpiloten bör vara någorlunda lugn själv. :icon_pidu:
Hur är det med dig idag?
GöranKommentar
-
Tillsammans med Mats i klubben så vägdes tyngpunkten in på Vampiren. Och det kommer att gå åt 754 gram med vikter för att få den att balansera så som den skall göra.:stupido2:
För att få blyet så långt fram som möjligt sågade jag upp en lucka i noskonen och åstadkom två fack som jag fyllde med en blandning av epoxy och luftgevärskulor. I de här två facken fick jag in nästan 550 gram. De sista 200 gramen skall jag lägga på plats när kärran är upplyft så att jag får tyngdpunkten där den skall vara.
GöranKommentar
-
Firma tejpen går åt som smör i solsken :sarcastic:
Fins som fan blir det :thumbup:Kommentar
-
Ja, det gör ju det. Chefen gav i ett väldigt svagt ögonblick sin tillåtelse att jag tar en och annan rulle då och då. :sarcastic:
Jag gör mitt bästa för att det skall bli bra.....och att kärran skall bli klar så att jag kan sätta igång med nästa projekt. :lollypop:
GöranKommentar
-
Kommentar
Jerry Bates har en sådan som han fick klar i fjol. 
Kommentar