Ett projekt som fått vänta länge på sin tur
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
-
Kommentar
-

Luckorna har fått sig ett par omgångar med Hagmans sprutspackel. Det kommer att gå åt lite av 3M´s röda spackel med.

Det nyreparerade området "målades" med epoxy på insidan som skydd mot bränsle.

Efter lite reparationsarbete med de loss slitna ytterspryglarna så är de åter på plats efter en koll om det hade uppstått inre skador i vingarna vilket det inte hade. Tänk vad fiberoptik är användbart. :sarcastic:

Vänster bom, fena och stabilisatorn. Ganska rejält tilltufsade.....

Höger fena och bom. Tilltufsat här med.
De här skadorna har fått mig att fundera på om jag inte skall se till att bygga helt nytt. Eventuellt att jag återanvänder stabben. Jag får fundera lite mer på det. :stupido2:
GöranKommentar
-

Allt innanmäte har börjat hamna på plats igen.

Nästan klart.
GöranKommentar
-
Silvertejp......i mängder.:sarcastic::sarcastic::sarcastic:
Själva luckan kommer jag att förstärka på de ställen där den är som som svagast. Svagaste punkten på den här huven är precis i framkanten på cockpits baljan.
Fasthållningen kommer att ske som tidigare med en träpinne längst fram och två huvlås där bak samt någon form av låsning mitt på.
GöranKommentar
-
Det har varit lite full fart på jobbet nu de sista dagarna innan jul och därför så har arbetet i paradiset blivit en aning lidande. Men nu är jag ledig, och då bör jag hinna med byggandet....tror jag.
God Jul och Gott Nytt År på er allesammans!
GöranKommentar
-
Göran.
Ser att du har kommit en bra bit på vägen, och jag vet att du tänkte måla lite under din ledighet. Nu har ju snövädret ställt till det för oss, för leveransen från fighteraces är fortfarande på väg någonstans. Som du vet så är det väldigt få flygplan som lyfter från GB så är det bara att vänta, tyvärr.
Ringer dej så fort som DHR behagar att leverara till mej.
Vi höres///LelleKommentar
-
Fortsättningen kommer garanterat!
Jag hoppas att du har kommit vidare på din resa till det varma och snöfria Afrikatet! :lollypop:
GöranKommentar
-
Göran.
Ser att du har kommit en bra bit på vägen, och jag vet att du tänkte måla lite under din ledighet. Nu har ju snövädret ställt till det för oss, för leveransen från fighteraces är fortfarande på väg någonstans. Som du vet så är det väldigt få flygplan som lyfter från GB så är det bara att vänta, tyvärr.
Ringer dej så fort som DHR behagar att leverara till mej.
Vi höres//
Hej Lelle!
Det är ingen fara med färgen. På grund av jobbet så har jag inte hunnit så långt i reparationerna som jag hoppades att jag skulle göra. Och därför kommer jag med största sannolikhet inte att hinna med målandet nu under ledigheten.
GöranKommentar
-
God fortsättning på er alla! :lollypop:
Jag håller på att bygga en ny stabbe förnärvarande.
Just nu kl 16.00 så är kameran igång och inriktad på byggandet.
http://www.rcsbchat.com/buildcam/
Viking's Shop Cam
GöranKommentar
-
Kommentar
-
Just nu är det lunchpaus....eller vad man nu skall kalla det. Caroline kom ned med en hög skinkmackor som måste ätas upp.
Det låter ju riktigt trevligt att du skall ut i hobbyrummet och göra lite nytta på Mustangen.
GöranKommentar
-
Skinkmackor, mums... :lollypop:
Började med Musse igår kväll faktiskt. Nästan all klädsel på kroppen är nu avskalad. Tänkte göra klart i kväll/natt. Ska försöka testa att ta lite kort med min nya Julklappskamera och presentera vad som hänt på min renoverings tråd.Kommentar

Kommentar