Composite ARF YAK 55 SP 2,6m Byggtråd

Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • pa1974
    • mar 2007
    • 32

Hej.
    Mottagaren köper du av Johan på techmoheda. Han har såna hemma.
    Bättre och trevligare handlare får du leta efter.
    Han vet vad han pratar om.
    Lycka till med bygget.
    Snygga 156:a förresten,har haft en likadan och sju andra Alfor.

Kommentar

• Rosso
      • jan 2008
      • 177

Okej Johnny då får det bli en sån! Och tack för tipset om techmoheda PA1974...

Ah, en Alfa åkare alltså? Är själv inne på min 6:e Alfa.

/Jocke
      Fotogen är det modellflygdrivmedel som luktar godast... framför allt när den är förbränd...

Kommentar

• Rosso
        • jan 2008
        • 177

Lite mer bilder på uppackning

Aluminium, lackerade vita.

Allt som vanligt välpacketerat. En liten påse med småsaker och en större med trädetaljer. Och en trevligt bruksanvisning, den har man ju iochförsig redan läst 300 gånger ungefär. Finns att ladda ner på Comp-ARF:s hemsida...

Allt är mycket bra uppmärkt också.

Fint utfräst. Vissa detaljer är glasade. Roder- servotillbehören är i glasfiberlaminat.

Sporrstället med hjul beställde jag till dierkt från Comp-ARF. Inte billigt :(

..men ändå värt var ända krona... 8)

Nu väntar jag bara hem lite småprylar, så som hjul, något servo och dyl.

Återkommer!!!

/Jocke
        Fotogen är det modellflygdrivmedel som luktar godast... framför allt när den är förbränd...

Kommentar

• SKYMIC
          • sep 2006
          • 9

Hej!
          jag håller på att renovera en likadan YAK och jag beställde ju sporrhjul från C-ARF, beställde egentligen jag Titanium sporren men den verkar omöjlig att få tag i, vet inte riktigt hur de tänkt sig att composit sporren skall passa på den fint rundade undersidan, detta kräver någon typ av modifiering. det hela slutade med att jag har en ny titan sporre på posten från USA.
          (Skulle järna visa bild men det är för krångligt)

i min maskin sitter det en ZDZ 120
          Har en Moki 215 liggande men den blir tung för denna maskin dessutom blir propellerfrigången knapp, den skulle passa bättre i en
          3- metare
          SKYMIC

Kommentar

• Rosso
            • jan 2008
            • 177

Jag beställde också titaniumsporren, men fick denna. Den skall nog gå att få fast på något vettigt sätt.

Kul med en likadan Yak. Bilder, ett måste!

Vad har du för övrig utrustning i din kärra?

/Jocke

Kommentar

• SKYMIC
              • sep 2006
              • 9

Tjena igen!

Jag blir inte klok på hur man laddar upp bilder så jag ger upp.

Här är lite om min utrustning.

JR 8711 runt om förutom throttel där det sitter ett 8411, overkill men det satt där när jag köpte maskinen.

EMCOTEC powerbox 2001 RV

Multiplex 12 IPD mottagare

Emcotec Long go TX Accar 2200mAh

Kommer använda en 3 bladig Engel kolfiber propeller för att hålla nere ljudet.

Kärran har varit lite demolerad i kroppen så jag skall bara finlira det sista sedan är det lack, jag har beställt ett customfärgschema från aerographix
              Mycket enklare och lättare än att lacka, kolla deras hemsida!

Micke
              SKYMIC

Kommentar

• Sigun
                • aug 2007
                • 3942

Laddar upp bilder gör du här

När du sedan ska länka till bilderna gör du de på detta vis: leta upp bilden och klicka på den så att du får upp hela bilden. Gå upp i adressfältet och kopiera hela adressen andvänd sedan IMG taggen för att visa bilden i meddelandet

Koda:
                [img]http://www.rcflyg.se/album_pic.php?pic_id=2348[/img]
                Så här se då denna bild ut när du skrivt in enligt ovan.

Hoppas denna förklaring hjälper. Tänk också på att storleken på bilden max får vara 1024x1024 pixlar i upplösning. Jag brukar använda bilder som ligger i storleken 800x600 pixlar för att hålla nere storleken och laddningstiden för dem som inte har så snabb uppkoppling.

/Martin

Kommentar

• Rosso
                  • jan 2008
                  • 177

Kunde inte hålla mig, några klubbkamrater kom över och då måste den visas upp. Torrmonterade lite...

/Jocke

Kommentar

• Rosso
                    • jan 2008
                    • 177

Hej igen!

Nu har det kommit hem lite godis som skall i Yaken. Så nu tar jag och drar igång det här bygget...

Visst är motorn vacker!!!

/Jocke

Kommentar

• Rosso
                      • jan 2008
                      • 177

Hej alla.

Var tvungen att testa nya forumet lite.

Nu har jag fixat transportproblemmet av Yaken, tror jag...

/Jocke

...VA!! en katt bland hermelinerna...
                      Bifogade filer
                      Senast redigerad av Rosso; 2008-06-12, 07:27.

Kommentar

• taygher
                        • jun 2006
                        • 735

Ett stort steg för en Alfisti, ett litet steg för mänskligheten..

Skämt åsido, alldeles utmärkt bil för flygplanstransport!
                        Ser ut att vara sprillans ny.

Hur går det med Yak-bygget, snart premiärdags??
                        Flyg lågt och fort!

Mvh, Lars Westin

Kommentar

• Rosso
                          • jan 2008
                          • 177

Ja ett stort steg, men en SAAB är nästan lika udda som en alfa så det går bra. Dessutom är den skittrevlig!
                          Nej den är inte sprillans ny, det är någon annan som förlorat de första 100-tusen på den.
                          Men det är en -07 och den hade bara gått 2800 mil när jag hämtade den.

Yak-bygget går lite segt just nu, var tvungen att röja i garaget rejält, bla. kasta ut en gammal alfa 75 3.0 v6, för att kunna få en plats att vara på med Yaken.
                          Hobbyrummet räcker inte till som layuoten är där just nu...

Men röjningen lider mot sitt slut, så nu kan jag snart börja på allvar med Yaken.
                          Ska bli skapligt kul...

/Jocke

Kommentar

• Per P
                            • jun 2007
                            • 1285

Mycket läckra motorer de har i sin "värsting-klass" 3W! Vill också ha!
                            Våga vägra Powerbox!

Futaba T26SZ

Kommentar

• Rosso
                              • jan 2008
                              • 177

Ja Per P, Motorerna är mycket fina. Man blir glad varje gång man tittar på den eller ännu heller håller i den.
                              Tog med den till jobbet och visade upp den. Mina arbetskompisar, ett gäng konstruktöter, blev helt lyriska...

Eller som Wesse hade uttryckt det, dom blev väldigt sällsamma...

/Jocke

Kommentar

• Rosso
                                • jan 2008
                                • 177

Ja det verkar ju inte gå så fort framåt med detta bygge...

Nja semestertider och nyfödda barn sätter ganska många käppar i hjulen för en.
                                men lite har ju hänt...
                                Bilderna:
                                1-Efter noggrant mätande och varsamt borrande i torpedväggen så satt dyrgripen där!
                                2-Helt plötsligt ser den tidigare enorma motorn rätt tam ut, eller?
                                3-Det medskickade spantet som skulle tjänstgöra som ljuddämparhållare passade inte alls. Mina dämpare är långa och smala. Så det blev till att göra ett nytt spant. Tunnare plyfa som glasades, resulterde i en styvare och lättare detalj (nederst på bilden).

/Jocke
                                Bifogade filer
                                Senast redigerad av Rosso; 2008-09-02, 06:17.

Kommentar

Arbetssätt...