Composite ARF YAK 55 SP 2,6m Byggtråd

Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rosso
    • jan 2008
    • 177

Ja, dom där 3W tanklocken är en klass för sig, jag har dessutom 2st....

/Jocke
    Fotogen är det modellflygdrivmedel som luktar godast... framför allt när den är förbränd...

Kommentar

• Rosso
      • jan 2008
      • 177

Blev några timmar i hobbyrummet igår med.

Lite kabel-, bensinslagsdragning, några dioder monterades bla.

En tändningsacc. blev till också. Här kommer en liten bild serie...

/Jocke
      Bifogade filer
      Fotogen är det modellflygdrivmedel som luktar godast... framför allt när den är förbränd...

Kommentar

• qrt
        • maj 2006
        • 237

Ser jättefint ut Rosso. Läcker upphängning av mottagaren. Lycka till med premiären!!!

Kommentar

• Sigun
          • aug 2007
          • 3942

Ursprungligen postat av Rosso
          Blev några timmar i hobbyrummet igår med.

Lite kabel-, bensinslagsdragning, några dioder monterades bla.

En tändningsacc. blev till också. Här kommer en liten bild serie...

/Jocke
          Det var snyggt med batterierna , vart köper du så stor krympslang ?
          /Martin

Kommentar

• Rosso
            • jan 2008
            • 177

Denna krympslang är köpt på ELFA, men jag har sett att Kjell & co också har sådan.

/Jocke

Kommentar

• Rosso
              • jan 2008
              • 177

Rollout!!!

Så var det då äntligen gjort.

Med pompa och ståt så visades Yaken upp för en förväntansfull puplik på huglanda igår.

Det bjöds även på en provstart. Som gick förvånadsvärt smärtfritt.

Nu väntar bara lite intrimning och små pyssel, sen är det dags för luftdop.
              Jag skall bara själv rosta av mig lite med min lilla Extra 300 (1,86m)...

/Jocke
              Bifogade filer

Kommentar

• Mats J
                • maj 2006
                • 598

Den blev ju skitsnygg:thumbup:

Jag menade pappret du förmodligen använde som maskering då jag skrev mattema, där står det ett recept och man ska ha kräftstjärtar och nå tärningar

Mvh Mats J
                Mats Jonsson född 1971. Flugit RC sedan 1996 pysslade med friflygande gummimotormodeller före det.

Kommentar

• taygher
                  • jun 2006
                  • 735

Heja Rosso!!! :icon_pidu:

Du är ju en sann artist med lacksprutan! Mycket snygg maskin, kul att läsa att motorstarten var smidigt avklarad också.

Det skall bli roligt att få se och läsa mer om premiärlyftet inom kort.
                  (Jag är klart avis på Dig eftersom Du nu är klar..)
                  Flyg lågt och fort!

Mvh, Lars Westin

Kommentar

• Rosso
                    • jan 2008
                    • 177

Mats J- Tack, jo jag fattade att du syftade på maskeringen. Ville bara skoja vidare lite och skryta lite om färgvalet.

Taygher-Tackar, Artist vet jag inte. men jag är rätt nöjd. Fick lite väl mycket damm i klarlacken bara...

Fick testat att saaben räckte till också. Kunde till och med få med en bonuskärra ut...

/Jocke
                    Bifogade filer

Kommentar

• Extra_Mannen
                      • feb 2009
                      • 492

Jädrar va fin den blev! Riktigt nice! Bra jobbat Du har verkligen fått den riktigt tjusig! Lycka till med din snygg snygga kärra

Kommentar

• Sigun
                        • aug 2007
                        • 3942

Det var fasen vad snyggt det blev till slut bara lite småfix kvar nudå med pilotfigur och annat gissar jag . Blir det någon film på premiären tro ?. Måste väl bo någon i Eskilstuna trakten med videokamera hihi.

/Martin

Kommentar

• matbos
                          • jul 2008
                          • 1444

Tjusigt må jag säga. Den flyger nog bra den där :lollypop:
                          /Matte
                          :captain:Kom ihåg att gravitationen inte bara är ett bra tips: det är en lag. Det är alltså inget man kan ignorera..

Kommentar

• Rosso
                            • jan 2008
                            • 177

Tack för allt beröm!!!

Här är en liten video från Rollouten och motorstarten

[ame="http://www.viddler.com/explore/rosso/videos/1/"]Viddler.com - Comp ARF YAK 55 2,6m 3W 106 First start - Uploaded by rosso@@AMEPARAM@@http://www.viddler.com/player/17a08671/@@AMEPARAM@@17a08671/[/ame]

production by Ljudbygge

/Jocke

Kommentar

• Sigun
                              • aug 2007
                              • 3942

Den gick ju tyst och fint !, halvgas verkar ju räcka till en bit. Om din är lika känslig som min på höjdroder så skulle jag minska utslagen något vid start och landning iallafall och 35% expo på höjd. Min var hiskeligt känslig på höjdroder trots att jag hade de små utslagen på vid start , hade iofs bara 25% expo vid premiären, nu har jag ökat till 35% och minskat dualraten med 5% för säkerhets skull till nästa flygning.

Följer det med någon motorattrapp till din modell eller kommer du köra med öppet hål i kåpan ?

/Martin

Kommentar

• taygher
                                • jun 2006
                                • 735

Tjenare Jocke!

Cool video med glimten i ögat. 3W:n kommer inte att göra Dig besviken, det verkar vara en kanonmotor! Vilket ös!!

Hoppas nu på video från premiären vilken dag som helst.
                                Good luck & have fun!!!
                                Flyg lågt och fort!

Mvh, Lars Westin

Kommentar

Arbetssätt...