Composite ARF YAK 55 SP 2,6m Byggtråd

Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rosso
    • jan 2008
    • 177

Nu har "Moki-ha begäret" lagt sig lite, så nu är det lackering som gäller för fullt.

Några "teasers" har smugglats ut från lackboxen. Mer bilder än så här blir det inte för tillfället. Yaken kommer inte att visas upp förrän det är dags för rollout...

/Jocke
    Bifogade filer
    Fotogen är det modellflygdrivmedel som luktar godast... framför allt när den är förbränd...

Kommentar

• taygher
      • jun 2006
      • 735

Ahhh... nu är Du så där härligt hemlighetsfull..
      Håll mig på sträckbänken bara.

Det lilla man ser verkar klart lovande, detta ska bli roligt att se!
      Flyg lågt och fort!

Mvh, Lars Westin

Kommentar

• Mats J
        • maj 2006
        • 598

Det blir mat tema på den ser jag, Undra vilka andra recept som kommer på kärran
        Snyggt som tusan och jag är djupt avundsjuk på din 3W motor

Mvh Mats J
        Mats Jonsson född 1971. Flugit RC sedan 1996 pysslade med friflygande gummimotormodeller före det.

Kommentar

• Rosso
          • jan 2008
          • 177

Mat tema...hhmmm. Det blir väll pizza då... Både den röda och den silvriga färgen är Alfa Romeo färger...

Ja, 3W motorn behöver man inte skämmas för, provstarten är bara dagar bort nu...

/Jocke
          Fotogen är det modellflygdrivmedel som luktar godast... framför allt när den är förbränd...

Kommentar

• Extra_Mannen
            • feb 2009
            • 492

Tja! Tänkte köpa en 2,6meters Yak längre fram. Var inne på segel men nja. Några trevliga tipps? Motor blir DA100 eller 3W 106. Servon Hitec eller Gutaba. Kanske någon Powerbox och DP ackar.

Eller vad skulle ni rekomendera???

Tack på förhand!

/Kalle

Kommentar

• Rosso
              • jan 2008
              • 177

Hej Kalle.

En Composite ARF Yak på 2,6 meter är en rejäl pjäs. Jag har under ett års tid byggt denna i mitt garage. Den är ännu inte provflugen, men det är mycket nära nu.

Storleken är en nackdel när det gäller hantering och transport, men förmodligen en fördel när det gäller flygning.

Något man skall ha i åtanke är att en sådan här kärra blir väldigt dyr, mycket dyrare än man tror när man börjar. Men det har hittils varit värt varenda krona. För det är fruktansvärt kul att hålla på med den. Och då är den som sagt inte ens provflugen ännu...

Jag har en 3W 106:a i min och ett gäng Hitec HS-5955TS. Mottageren är en Weatronics som är en dubbelmottagare med inbyggt Powerbox för dubbla accar samt gyro i...

/Jocke
              Senast redigerad av Rosso; 2009-04-20, 07:58.

Kommentar

• Extra_Mannen
                • feb 2009
                • 492

Ursprungligen postat av Rosso
                Hej Kalle.

En Composite ARF Yak på 2,6 meter är en rejäl pjäs. Jag har under ett års tid byggt denna i mitt garage. Den är ännu inte provflugen, men det är mycket nära nu.

Storleken är en nackdel när det gäller hantering och transport, men förmodligen en fördel när det gäller flygning.

Något man skall ha i åtanke är att en sådan här kärra blir väldigt dyr, mycket dyrare än man tror när man börjar. Men det har hittils varit värt varenda krona. För det är fruktansvärt kul att hålla på med den. Och då är den som sagt inte ens provflugen ännu...

Jag har en 3W 106:a i min och ett gäng Hitec HS-5955TS. Mottageren är en Weatronics som är en dubbelmottagare med inbyggt Powerbox för dubbla accar samt gyro i...

/Jocke
                Tack för bra info =)

Ja det kostar ju när det smakar tyvärr :(

Dock är det ju värt det som du säger! Kommer ha min AA extra så då behöver jag inte stressa med byggandet =)

Kommentar

• Rosso
                  • jan 2008
                  • 177

Lite bilder på radioinstallationen kanske...

/Jocke
                  Bifogade filer

Kommentar

• Rosso
                    • jan 2008
                    • 177

Lite mer bilder!! Snart dags för Roll-out...

/Jocke
                    Bifogade filer

Kommentar

• Sigun
                      • aug 2007
                      • 3942

Ser snyggt ut Rosso, nu är det inte så mycket kvarr förrän "lill" yaken är klar

Kommentar

• Rosso
                        • jan 2008
                        • 177

Tack Sigun!

Nej, det drar ihop sig nu, provstart av motor på lördag om allt går bra!!!!

/Jocke

Kommentar

• Sigun
                          • aug 2007
                          • 3942

Då får vi hoppas att någon kan filma en snutt ! så vi får höra en 3W spinna

Kommentar

• taygher
                            • jun 2006
                            • 735

Jag vill också höra 3W:n och framförallt se Yaken i sin helhet med ny & fin lack!

Det jag har sett så här långt ser mycket bra ut! :thumbup:
                            Flyg lågt och fort!

Mvh, Lars Westin

Kommentar

• Ompa
                              • aug 2006
                              • 2961

Tanklocket får några extra tummar upp från mig. Me like :thumbup:
                              Modellflyg
                              En Stört-skön hobby
                              :crazy_pilot:
                              //Tomas//

Kommentar

• Extra_Mannen
                                • feb 2009
                                • 492

Blir ju riktigt nice! Har beställt ett tanklock från fullkontroll till min Extra. 3W så klart =)

Kommentar

Arbetssätt...