Pilot RC - YAK yellow flame

Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • wesse
    • maj 2007
    • 5864

ja de va sällsamt att den fick lufta sig lite lycka till på nästa resa

:love: Get high with hovering
    not drugs :love:

Kommentar

• Sigun
      • aug 2007
      • 3942

Tackar, skönt att ha premiären avklarad nästa flygning bli i mindre vind hoppas jag och med alla ateraljer på plats.

/Martin

Kommentar

• zymos
        • maj 2008
        • 48

Grattis Martin.
        Såg fint ut det där. Själv var jag så nervös första flygningen att jag bara flög runt i cirklar. Men efter första flygningen fick den bekänna färg lite mer.

Ska också försöka få till en film på min extra vid nästa flygning.
        Skulle flyga idag men nåt dumt MC-gäng hade stängt av vårt flygfält.

//Jocke

Kommentar

• Sigun
          • aug 2007
          • 3942

Tack för det Jocke.

Det vore trevligt med lite film på din Extra hoppas du har någon som kan filma lite åt dig.

/Martin

Kommentar

• Grenis
            • jun 2008
            • 13

Hej,
            Vill bara tacka för en mycket trevlig byggtråd. Det har varit mycket inspirarande att följa detta bygge. Lycka till med planet nu och att du får många roliga flygtimmar med planet.
            Mvh Grenis

Kommentar

• Sigun
              • aug 2007
              • 3942

Tack för det Grenis , har ni fält i Nybro ? man kanske ska åka på besök någon gång

/Martin

Kommentar

• Grenis
                • jun 2008
                • 13

Hej,
                Vi har bara ett litet fält med 3-4 aktiva flygare, men vi kanske kan komma ner till er någon gång....

Kommentar

• Sigun
                  • aug 2007
                  • 3942

Ni är mer än välkomna ner till oss. Den 27/6 har vi ett meeting om ni är sugna på att komma då, annars flyger vi onsdags eftermiddagar/kvällar och söndagsförmiddagar 10-14 typ.

Mer info om meetinget hittar du här http://www.rcflyg.se/forum/showthread.php?t=23111

Skicka gärna ett PM här på RC-flyg kvällen innan eller så, så kan jag bekräfta om vi ska ut och flyga eller inte ifall ni kommer någon helg eller veckodag.

/Martin

Kommentar

• Sigun
                    • aug 2007
                    • 3942

Hej på er.
                    Idag tänkte jag montera dit spinnern på MT-57:an. Det följer ju med en fin kolfiberspinner . Hade den med på fältet men kom på att jag glömt borrat bakdelen av spinnern i söndags så det blev inget montage då.

Så ikväll borrades spinnerplattan och allt var frid och fröjd tills jag skulle dra fast spinnern. Då visade det sig att skruven som håller spinnern är en eller ett par mm för stor för att passa MT-57:an ! Tråkigt att de inte tänkt på detta när de säljs som ett paket från Pilot-RC men detta är de första och enda misstag de gjort så de kan jag nog förlåta dem för . Så jag får ut och jaga ifatt en ny skruv till spinnern imorgon och se om det finns hos den lokala järnhandlaren.

Har även monterat dit motorattrappen och de blir kanon. ska ta lite bilder på det hela imorgon när jag hittat en ny spinnerskruv.

/Martin

Kommentar

• zymos
                      • maj 2008
                      • 48

Jaså var inte din borrad? Jag hade turen att det redan var gjort. Dock fick jag också köpa en ny skruv.
                      Den blir klart snygg med kolfiber spinner. Kan tänka mig att det blir riktigt snyggt med en kolfiber propp till

Kommentar

• Sigun
                        • aug 2007
                        • 3942

jodå borrad var den men skruven är som sagt för grov. kommer du håg vilken dimmension det ska vara på skruven för att den ska passa i MT-57:an ?

Kommentar

• zymos
                          • maj 2008
                          • 48

Minns tyvärr inte. Hittade en skruv som passade i MT-57 och tog med den och orginal skruven till järnaffären. Sedan fick personalen ta fram rätt skruv åt mig.
                          Varför jobba när någon kan göra det åt en

Kommentar

• Sigun
                            • aug 2007
                            • 3942

Jaha så gick det med den frågan , får väl praktisera samma teknik på järnhandlaren här nere i byn då och se om jag har samma tur som dig hehe.

/Martin

Kommentar

• zymos
                              • maj 2008
                              • 48

Ledsen, men minns tyvärr inte vilken storlek de sa att det va. Kan se om jag hittar kvittot imorgon men nu är jag för trött.

Kommentar

• Sigun
                                • aug 2007
                                • 3942

Hej igen
                                Kan meddela att det en M4 skruv som behövs minimum 50mm den räcker precis men hittar man 55-60mm så är det nog att föredra.

Spinnern monterad och på plats återstår nu att fixa pilot och montera dit instrumenten i cockpit

Kommentar

Arbetssätt...