ser bra ut det där Sigun annars så finns det ju färdiga motorer om du skulle komma på bättre tankar:lollypop:
Pilot RC - YAK yellow flame
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
Wesse
När det gäller motorer så håller jag mig borta från ARF modellerna från DA
Bättre göra som Kenneth och köpa en i en byggsats och lära sig hur saker och ting fungerar hihi. :lollypop::lollypop:
Kommentar
-
Kenpro
När det gäller motorer så håller jag mig borta från ARF modellerna från DA
Bättre göra som Kenneth och köpa en i en byggsats och lära sig hur saker och ting fungerar hihi. :lollypop::lollypop:
Kommentar
-
:banghead::banghead: Här lägger man ner en massa jobb på att bygga en motor och så finns det färdiga motorer att köpa ! Men de är säkert nått skit med de motorerna med, taskig kvalitet eller nått annat. Har man byggt den själv så vet man att grejorna håller. Fråga Tomten i skogen han vet vad jag pratar om. :lollypop::lollypop:
här är en länk på dessa motorer som är färdigbyggda ville bara visa dig detta:lollypop:
http://www.desertaircraft.com/index.phpKommentar
-
Baaahhh sicket skit , enligt KenPro e dom där ARF motorerna bara jobbiga att ställa in och strular titt som tätt så då får man flyga lite mindre än med hemma byggda motorer :banghead:Kommentar
-
DE e ju iaf ingen DA , här är ju cylindern färdig bearbetad :sarcastic::lollypop:Kommentar
-
Hej hopp här kommer en lite uppdatering av gasarms lösningen även en liten videosnutt för att se den i action.

Här är filmen
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=Le-yg1lv4aU"]YouTube - PICT9670[/ame]
Nu borde det bli lite bättre respons på gasen och inte all effekt med en gång
/MartinKommentar
-
Snyggt gjort Martin!
Jag kopierade din lösning och har just gjort exakt likadant.
Ska även dra om choken och dra den bakåt in genom kroppen och ut på ena sidan. Jag hade min som din ungefär men den ville inte riktigt stänga choken helt vilket gjorde det svårt att starta när motorn var torr.
Mvh
JockeKommentar
-
Dags för en ny uppdatering av tråden.
Som någon påpekat tidigare så var hjulaxlarna som följde med inte av den värsta kvaliten. så nu har jag uppgraderad kärran med nya aluminiumhjul samt 6mm:s hjulaxlar
Nu ska de nog inte vara något problem med böjda axlar framöver.
Här är några bilder på dem.
Bild 1. Den gamla böjda axeln till vänster och den nya 6mm:s axlen till höger
Bild 2. Nya 6mm:s stoppringen
Bild 3. Allting på plats
/MartinKommentar
Kommentar