JAS 39 1:10 / Minifan / Betabyggare sökes
Kollaps
X
-
Hej Bengt,Er kommet godt igang med byggingen av dette settet, og har noen spørsmål om lys på modellen.
Har sett på endel bilder av flyet og kommet fram til følgende.
Landingslys; i luke til fremre landingshjul.
Rødt ; venstre side luftinntak.
Grønt ; høyre side luftinntak.
Hvit ; bak på "radarvarsler", og begge sider bak vinger ved utblåsrør.
Kan ikke se at det er noe på vingespisser.
Noen som kan bekrefte dette?
Og hva er fast lys og strobe?
Mvh Bengt
Baktill på fenan är det en "flash"
Landningsljus sitter på alla tre ben. Kolla bilden. Lysena baktil är 6 stycken, jag ska se om jag hittar någon bild.
Sen vill vi ju såklart se lite bilder på bygget oxå:thumbup:
Nu hittade jag en bild bakifrån.
Lampor på varje sida om kroppen, där vingen slutar och en i varje bakkant på de yttre balkarna.
Hälsningar
/Marcus - Livet börjar vid 9G...Kommentar
-
Hej Marcus!!
Skall bli spännande! jag saknar dock lite info?
Vad blev slutvikten på din kärra, AUW?
passar 80mm Habu fläkten HE HE :th_o: Å köra på 6celler?
Mvh
HåkanSenast redigerad av Bakerman; 2011-12-05, 19:25.Kommentar
-
Jo, 80mm passar, dock undrar jag om du får i 6 celler??? Vikten hamnade på 2300 om jag inte minns helt fel. Då med 4500mAh accar.
mvhHälsningar
-
Ingen resande till jul för min del.
Troligen inget under början av våren heller.
Kanske lättast att skicka ner dem med posten. Annars hämtar jag dem till MSFI ;-)
/MMer plast i helisarna! MFK Vingarna, UmeåKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
I dag dök det upp en låda på posten. Ser riktigt trevligt ut och är ju ljusår från Kina ARF:er.
Nu gäller det bara för mig att göra nåt vettigt av det. Har mina små funderingar men vi får se...
Kommer nog inte att bli en vanlig flygvapenkärra, kanske...
Snyggt jobbat Marcus!Kommentar
-
Kul o tack för berömmetI dag dök det upp en låda på posten. Ser riktigt trevligt ut och är ju ljusår från Kina ARF:er.
Nu gäller det bara för mig att göra nåt vettigt av det. Har mina små funderingar men vi får se...
Kommer nog inte att bli en vanlig flygvapenkärra, kanske...
Snyggt jobbat Marcus!
Glöm inte att skapa en byggtråd bara
Hälsningar
-
Mycket fin byggsats Marcus!Glad att ingen visade intresse att "ta över" min beställning
Blir byggsugen som tusan så vi får väl se hur länge den blir liggandes, kanske inte så länge ändå
Går det att ladda ner resten av bygganvisningen någonstans eller är den inte riktigt klar än?Lycka till med byggandet alla!// Charlie
Kommentar
-
Hehe, resten av manualen kommer under julen. Har inte riktigt haft tid.:concern:Mycket fin byggsats Marcus!Glad att ingen visade intresse att "ta över" min beställning
Blir byggsugen som tusan så vi får väl se hur länge den blir liggandes, kanske inte så länge ändå
Går det att ladda ner resten av bygganvisningen någonstans eller är den inte riktigt klar än?Lycka till med byggandet alla!// Charlie
Tack för berömmet och lycka till med byggandet. Var inte rädda att fråga eller lägga upp bilder på era byggen i den här tråden.
mvh
MarcusHälsningar
-
Men shit va snyggt BEKA!!!:applouse::applouse:
Du är snabbast hittils:sarcastic: Har det varit någonting som du funderat på under byggets gång eller något som varit fel?
Du måste ju byggt 24 timmar om dygnet med tanke på att den skickades för drygt en månad sedan:icon_pray::icon_super::fans:Hälsningar

Kommentar