JAS 39 1:10 / Minifan / Betabyggare sökes
Kollaps
X
-
Mvh / Jakob Rydinger. Administratör av http://www.rcflyg.se
Påbörjade arbetet med insugspluggarna.
Hallooojjj, eller go´morgon vilket som passar bäst.
Idag spenderades ytterligare sex (6!!!) timmar i den eminenta bygglokalen. Gosh, jag måste verkligen ha världens bästa sambo, blivande fru till sommaren faktiskt:man_in_love: Får nog köpa en blomma till henne imorgon tror jag.
Nog om det.
Det som skedde idag/kväll var att jag delade alla tre delarna till insuget på mitten. Nu består varje del av två:stupido2:
Efter det gjordes den sista finslipningen samt lite spackling med lättspackel.
Därefter glasfibrade jag alla delar med tjock väv. Glasa är riktigt tråkigt och jag drar mig för det varje gång men denna gången var det verkligen nödvändigt.
Efter glasningen skall jag sprutspackla och lackera delarna. Sen, eftersom det numera är halvor kommer jag kunna göra vacuum-dragna insug i plast.:thumbup:
Jag kommer även göra en "glashuv" på samma sätt senare.
Ha de gött.
//MarcusHälsningar
/Marcus - Livet börjar vid 9G...Kommentar
-
Tips, var rädd om denna kvinna som låter er hålla på med hobbyn som mycket, min fru (gifte mig 29/9-09) ger mig också ganska mycket tid år hobbyn, vi har det nog ganska bra:thumbup: /MulderFlyger: JET
Bygger: I Composite
Motor: Turbin
Radio: Futaba
:thumbup::thumbup:JET SKÅNE:thumbup::thumbup:Kommentar
-
Grattis! Bröllop under MSFI'10 gissar jag! ;-) Själv har jag världens bästa sambo som jag förlovade mig med 1/1 iår.Hallooojjj, eller go´morgon vilket som passar bäst.
Idag spenderades ytterligare sex (6!!!) timmar i den eminenta bygglokalen. Gosh, jag måste verkligen ha världens bästa sambo, blivande fru till sommaren faktiskt:man_in_love: Får nog köpa en blomma till henne imorgon tror jag.
Varför sa du inte att du ville ha den i två delar så hade du fått dem så på en gång?Nog om det.
Det som skedde idag/kväll var att jag delade alla tre delarna till insuget på mitten. Nu består varje del av två:stupido2:
Efter det gjordes den sista finslipningen samt lite spackling med lättspackel.
Därefter glasfibrade jag alla delar med tjock väv. Glasa är riktigt tråkigt och jag drar mig för det varje gång men denna gången var det verkligen nödvändigt.
Efter glasningen skall jag sprutspackla och lackera delarna. Sen, eftersom det numera är halvor kommer jag kunna göra vacuum-dragna insug i plast.:thumbup:
Jag kommer även göra en "glashuv" på samma sätt senare.
Ha de gött.
//Marcus
/M - imponerad av arbetet!!!Mer plast i helisarna! MFK Vingarna, UmeåKommentar
-
Angående kiten. Jag ser gärna att man får ett kit med rubb å stubb (ditt alt. nr3), känns som att de ändå inte blir speciellt mycket billigare om man ska köpa alla smådelar säjlv än om det hänger med från början
//Kristoffer gustafsson
Flygplan: Vortex F3A, Sebart Wind S Pro, Sebart Wind S 50e
Helikopter: T-rex 700 DFC,
Sändare: Futaba T18SZ,Kommentar
-
Kommentar
-
Jo, jag får se vad gångjärn o pianotråd etc kostar, sen gör jag förslag och kanske en omröstning... Hur låter det?
Mvh MarcusHälsningar
-
Det jag har kvar är att göra insugen i plast och montera dessa. När det är gjort kan hela ryggen monteras på samt roder färdigställas. Då först vet jag om det är något som inte passar som det ska och ändra detta... Sedan kan produktionen börja :-)
MvhHälsningar
-
En testflyging kanske är bra innan produktion? Fullskalagripen hade ju endel svårigheter i början :stupido2::sarcastic://Kristoffer gustafsson
Flygplan: Vortex F3A, Sebart Wind S Pro, Sebart Wind S 50e
Helikopter: T-rex 700 DFC,
Sändare: Futaba T18SZ,Kommentar
Kommentar