JAS 39 1:10 / Minifan / Betabyggare sökes
Kollaps
X
-
Äntligen en uppdatering!
Jag vill börja med att meddela att det återstår nu endast 40 flak att fräsa sa.t cirka 1000 lister att skäras. Sen skickar Magnus satserna till mig så jag kan fylla på med plastdetaljer och tillbehör innan de distribueras ut.
Vad som hänt i bygglokalen låter jag idag bilderna berätta... Imorgon kommer det bli ännu bättre:man_in_love:
Färgen på undersidan har ikväll sprutats...
Vapenbalk 1 på plats!
Utblåset har fått en grund av "Gun Metallic". Denna skall sedan detaljeras med svart metallic såväl som brons-metallic för att få till looken...
Osså var det den lilla lilla piloten... Jag skall ta bättre bilder på underverket när det är dagsljus - Han är sjukt detaljerad!
Senast redigerad av marell01; 2011-05-18, 22:14.Hälsningar
/Marcus - Livet börjar vid 9G...Kommentar
-
Ok, här kommer nattens sista uppdatering.
Kärran är nu målad - sååååå skön känsla! I morgon skall jag börja med detaljarbetet och göra mig lite dekaler.
Jag låter bilderna tala...
Här håller jag på och maskar av huven...
...som jag sedan naturligtvis var tvungen att provmontera.
Nu först kan jag se att formerna verkligen stämmer.:lollypop:
Lite maskeringstejp, sprutmallar och färg gjorde utblåset mer levande...
... vilket även det blev provmonterat...:icon_butt:
Färgen har knappt torkat men nu sitter alla yttre detaljer monterade. Jag måste säga att det är först nu man verkligen kan luta sig tillbaka och beskåda det man byggt. Dessutom känns modellen betydligt större.
Det var allt för inatt.
Höres
/MarcusHälsningar
-
Kommentar
-
Panellinjer och dekaler.
Shit vad kul med alla positiva kommentarer. Det är jättekul att ni gillar det jag bygger...
Nu skall ni få se vad jag pysslat med under kvällen då frugan har varit på tjej-middag:dancing2:
För ett par veckor sedan fick jag leverat 0.5mm tejp, tack Sweeper för hjälpen! Denna funkar utmärkt att göra panellinjer med....
Innan jag började tejpa gjorde jag klart mallarna till märkningen. Just nr "259" gick ju i backen i Vidsel för ett par år sedan så om jag nu kraschar denna återuppstådda modell så blir det ju bara ännu mera verkligt:man_in_love:
Jag ritade alla märken i CAD och sen skrev jag ut dem på genomskinligt dekalpapper. Ni vet sånt där jobbigt som man måste blöta för att få fast - vattendekaler... Svårt att få dem att sitta på en matt yta men men.
Alla dekaler är med, även de små små pyttesmå märkena.
Lite linjer och dekaler på plats.
Piloten får baske mig helt fel färg när man använder blixten:(
Panellinjerna blir riktigt vassa. Imorgon skall jag tona ner dem lite samtidigt som maskinen skall få lite oljestänk och smuts. Man kanske skulle måla på en mosad pippi i nosstället:sarcastic:
Undersidan är precis lika symetrisk som ovansidan...
Pelle pilot väntar på sin inredning!
De vars allt för ikväll.
Go´natt
Hmmm... tydligen hade jag croppat bilderna så här kommer de utan bildtext igen...
Senast redigerad av marell01; 2011-05-22, 00:41.Hälsningar
-
Det ser ju väldigt bra ut! Snyggt jobbat Marcus!
Och det var så lite så....
GöranKommentar
-
Fantastiskt bygge!!!
259 säger du. Var det inte där piloten kom in på kort final, drog ett antal G i svängen in på final, G-dräkten blåstes upp och tryckte upp utskjutningshantaget och skjuter ut piloten.
Du får se till att ha på dig ett par stålmannen kalsoger vid nypremiären av din JAS :sarcastic:
Har du någon uppfattning om slutvikt på modellen? Man skall ju försöka få till en bra motor setup.
Fortsatt lycka till!
MVH
JonasKommentar
-
shit vad tråkigt...
I morse när jag gick upp för att titta på min skapelse så har alla dekaler krullat upp sig:th_sad::ahhhhh::bawling:
Dessa vattendekaler verkade inte fästa ordentligt så imorgon åker jag nog in till dekalfirman och ber de trycka upp dem.
mvhHälsningar
-
Hehe, jo han bröt över plats och byxorna gjorde att han helt plötsligt hängde i en bärande skärm... Faktum är att piloten den dagen hade stålmannen-kalsonger på sig. Gissa om sjukhuspersonalen fick sig ett garv:hahaha:Fantastiskt bygge!!!
259 säger du. Var det inte där piloten kom in på kort final, drog ett antal G i svängen in på final, G-dräkten blåstes upp och tryckte upp utskjutningshantaget och skjuter ut piloten.
Du får se till att ha på dig ett par stålmannen kalsoger vid nypremiären av din JAS :sarcastic:
Har du någon uppfattning om slutvikt på modellen? Man skall ju försöka få till en bra motor setup.
Fortsatt lycka till!
MVH
JonasHälsningar
Kommentar