Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
fantastiskt kul,att få höra sången i motorn var härligt. Inponerande att se Lars nogranna förberedelse och check av kärran mm. proffsigt och rätt.
Men framför allt leendet och glädjen som bubblade fram efter andra turen i luften. fantastisk hobby vi har......
Keep smiling/C Meijer
Ett stort tack för alla härliga kommentarer! Ni är för goa allihop!!:thumbup:
Jag blir både rörd och framförallt glad över att se hur många som verkar ha följt mig på den här resan och som nu gläds med mig att det gick bra på premiären.
Jag har känt mig mycket nöjd idag men även helt slut! Jag sov som sagt inte något vidare inför söndagens stora händelse och igår kväll var det svårt att varva ner.. Slocknade framför TV:n när jag kom hem efter jobbet men imorgon är jag nog på spåret igen..
Jag fick några bilder från min co-pilot Niklas, han har som vanligt fångat några härliga ögonblick med sin proffsiga kamera..
Jag har börjat hitta rätt teknik på propp-sving i alla fall..
Niklas lyckades fånga Yaken lite snabbt från sin co-pilot position. Färgschemat funkar väldigt bra, den är mycket lätt att se i luften. (Även på lite håll)
Glatt taxar jag Yaken tillbaka mot depåområdet efter flygtur nummer 2.
Flinolle med Yak, var så upprymd att jag glömde släppa höjdrodret som synes.. Glömde även att kolla statistiken från Powerboxen, får väl ta det nästa gång.
Det var många lokala flygare på plats i Motala, en trevlig herre hade en snygg Hyperion Yak 55SP så vi ordnade till en liten line-up!
Det har strulat lite när det gäller videon men jag hoppas att kunna ladda upp den imorgon, hoppas att Ni kan vänta..:sarcastic:
Än en gång, tack alla för Era gratulationer, jag hoppas vi ses på någon härlig träff i sommar!
jaha du passar på att ta opp den medans jag var i Amerikat och jag som tänkte stå bredvid med kameran o tjöta på dig:sarcastic:..Grattis grattis nu kan du bara gå omkring o le hela dagarna...
jaha du passar på att ta opp den medans jag var i Amerikat och jag som tänkte stå bredvid med kameran o tjöta på dig:sarcastic:..Grattis grattis nu kan du bara gå omkring o le hela dagarna...
må sällsamheten vara med dig
Det kändes tryggt att ha Dig på säkert avstånd vid premiären..
Funderade en liten stund på att kanske vänta tills Du åkte till månen första gången men bestämde mig för att Amerikat var tillräckligt långt borta! :sarcastic::sarcastic::sarcastic:
Vi kan väl höras framöver om lämplig dag för ett besök hos Söndagsgänget i Hultsfred.
Det kändes tryggt att ha Dig på säkert avstånd vid premiären..
Funderade en liten stund på att kanske vänta tills Du åkte till månen första gången men bestämde mig för att Amerikat var tillräckligt långt borta! :sarcastic::sarcastic::sarcastic:
Vi kan väl höras framöver om lämplig dag för ett besök hos Söndagsgänget i Hultsfred.
jag det vore kul om du ärade lilla Hultsfred med ett besök och dina klistemärken kommer via Airmail from Sleepy C inom kort för jag glömde dom där borta men det ordnar sig:banghead:
Nu har jag till slut lyckats koppla ihop Betongens videokamera med min dator.. Det här är min första video jag knåpar ihop i datorn så den blev nog lite lång. Jag minns inte hur man gör när man kortar ner lååånga klipp så det fick bli att ta med i princip allt som filmades under 2:a flygturen.
Tack till Claes Meijers fru som höll i videokameran! :thumbup:
[ame="http://www.vimeo.com/4727747"]C-ARF Yak 55SP with Moki 250 radial, second flight on Vimeo[/ame]
Den är ju bara sååååå läcker. Ska bli spännande att få se den i morgon på vårt MFD. Nu har ni som bor i Stockholmsområdet chansen att få se den live om ni besöker oss i morgon.
Vilket härligt ljud Mokin ger ifrån sig !!.. denna modell ska de verkligen blir kul att få se i verkligheten i sommar. Man sitter bara och ryser när man hör mokin
Lycka till med flygandet Lasse, den ser ut att gå på räls precis som min och lyder minsta lilla vink.
Hallå grabbar, roligt att Ni tyckte videon var OK! (Trots att jag inte vet något om videoredigering..)
Sitter vid frukostbordet och skall strax gå ut och packa in Yaken i bilen och styra kosan mot Nykvarn (Påldalen rättare sagt) och Södertälje MFK:s MFD som går av stapeln idag.
Jag tittade till Moki:n lite igår och allt ser bra ut, den skall få några droppar olja på väl valda ställen om en liten stund.
Det kommer nog att ta ett antal flygturer innan jag kan känna mig lite mer avslappnad inför tanken att skicka upp Yak:en i luften men det är nog bara sunt att jag är extra fokuserad på uppgiften antar jag.
Min förhoppning är att jag skall kunna flyga den även på hemmaplan, Ni som har varit och besökt oss i Tranås förstår säkert att det är en liten utmaning i alla fall. Med 6-7 meter bred landningsbana får man inte avvika allt för mycket från den tänkta kursen med en maskin i den här storleken..
Nej nu måste jag ge mig ut och packa bilen, hoppas Ni alla får en härlig långhelg med mycket flyga!
Hej där! Kollat videon nu och landningsträckan är mycket kortare än det kändes på plats! Blir nog inga problem på våra "småfält" i Tranås och Ödeshög när piloten är lite mer influgen.
Piloten var inte så nervös vid premiären som befarat!
Kommentar