ESM F4U Corsair
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
Kommentar
-
Har nu fått luckan och konsollen på plats i modellen.
Kommer fortsätta bygget enligt manualen nu tills jag fått hem magneterna till lucklåsningen. Kommer även måla insidan av luckan samt konsollen.
Ska också plocka isär landställen och säkra samtliga skruvar med loctite innan dom monteras i vingen. Har läst om några Corsair piloter som tappat delar av ställen under flygning pga att skruvarna vibrerat loss :(Kommentar
-
-
Tack för berömmet :blush:
Skulle vara otroligt roligt att åka på Ripa, men tyvärr tror jag det blir för långt. Dock ska man väll aldrig säga aldrig men jag har väll tänkt mig iväg på nägra träffar i år. Vissa spikade medans några fortfarande är lite på lösen...Kommentar
-
Jag skall försöka se till att komma iväg på någon träff i år. Förhoppningsvis så skall det inte krocka med någon annat.
GöranKommentar
-
Och medans limmet ändå var blandat till Mustang projektet passade jag även på att limma lite på Corsairen
Har i någon dag filat lite på sporrstället till Corsairen och gjort klart för att limma dess infästning på plats.
Har fått modda lite då spantet som det ska fästas i är aningen snett limmat i kroppen vilket gav en väldig fjädereffekt på pianotråden som ska sammanbindasidorodret med sporrhjulet.
Men med lite slipande och bockande så fixade det till sig och det var klart för att limma allt på plats.Kommentar

Kommentar