Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Då var det dags med lite uppdatering.
Har börjat att passa in luckorna till ställen.
Nu är det lite moment 22. Jag kan inte komma vidare med plankningen av vingens undersida
förrän ställen är monterade och jag kan inte montera ställen, dels för att jag fått lägga min lösning
med di elektriska på hyllan dels pga att jag inte har några för tillfället samt att platsen, även om jag byggde på vingens tjocklek lite grann fortfarande är lite för litet. Immer problem som Tysken sa.
Problem är till för att lösas, så det blir väll att somna kl 03.00 inatt som man brukar göra när modell byggar tankarna far omkring i skallen på en. MBS Viggen i skala 1/12 är en riktigt fin kärra, men just nu skulle jag vilja ha den i skala 1/10, så man får plats med grejerna. Nu är det dags för Julledighet med förhoppningsvis några timmar över till byggandet. En ynka bild på luckan blev det också.
Hils
Magnus
Bifogade filer
Har man aldrig kraschat har man aldrig flugit.:sarcastic:
Ha ha! Jo det kan säkert stämma, faktum var att jag tog de 2 luckorna från den Viggen jag köpte från Slödders hobby I Sthlm, dom var nämligen färdig gjorda. Tyckte faktiskt själv att det var mycket konstigt att de inte var längre än så.
Ja det var just en sån motgång man behövde på Torsdagskvällen, pust. Nä nu måste det bli ordning på torpet, ska ner och kolla läget i morgon, för nu ska jag dö några timmar.
Hils
Magnus
QUOTE=marell01;264919]Inte för att vara petig...men, skall inte den inre luckan du visar på bilden gå hela vägen bak till det spantet som syns?
mvh
Marcus[/QUOTE]
Ha ha!
Ja det var just en sån motgång man behövde på Torsdagskvällen, pust. Nä nu måste det bli ordning på torpet, ska ner och kolla läget i morgon, för nu ska jag dö några timmar.
Hej alla!
Jo det stämmer att luckorna är felgjorda, dom är gjorda efter bilden i Manualen och inte efter ritningen på mallbladet.
Som tur är har jag originaluppsättningen till 37an kvar, så det ska gå att få ihop luckorna i alla fall. Till Bygge nr2 får jag nog beställa lite material från MBS Magnus.
Hils
Magnus
Hej alla!
Bara en liten fråga.
Undrar om Ni som byggt MBS Viggen skulle kunna dela med Er av vikten på kärran när den är färdigbygg, exklusive batteri.
Tacksam för svar.
Hils
Magnus
Kommentar