Hej! Läckert att följa flera Drakbyggen. Hoppas det blir en hel flottilj. veckans vikt 1365 skriver Du. det måste vara med ackkar. Hur stora är dom. MVH Uno.
DrakenBygge i Tingsryd
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
Hej Uno!
Ja, det är kul med alla Drakar, vilken träff det kan bli. Du har rätt , det är med akkar i och dom är på 3000mA.
Väntar nu på Kinesen som skall sitta fram.
Hälsningar IngemarKommentar
-
Kommentar
-
Drakenbygge i Tingsryd
Hej!
Söndag och dags för mitt troligen sista inlägg på ett tag. Jag har kommit så långt att jag har endast en lackning och slipning före slutmålningen, och den vill jag göra utomhus i vårsolen. Piloten kretade jag ut i frigolit och han ser nog lite konstig ut, men det är bättre än ingen alls. Jag tycker det ser hemskt ut när fina modeller saknar pilot.
Jag vill tacka alla som har besökt min byggtråd, det finns intresse att bygga svenskt.
Jag återkommer när jag har något nytt att berätta.
-
Ingemar;
Det ser jättebra ut. Ett litet tips dock. Limma på lite massiv balsa i framkanten av luftintagen. Slipa sedan till dessa så de blir rundade o fina. Då får du betydligt bättre prestanda - framförallt i låg fart.
Mvh
MarcusHälsningar
/Marcus - Livet börjar vid 9G...Kommentar
-
Tack Marcus! Det var ett bra tips, dessutom blir det snyggare
-
Hej Seejay! Tack för tipset. Jag håller med Lars den ser kanon ut. Jag har redan limmat huven, så jag får vara nöjd som det är. Men jag har en Viggen att bygga och det blir en Drake nr 3 hoppas jag. Kan man köpa av ev. 2st av Dej, och vad kosta.
-
[QUOTE=Sigun;243770]Hej Seejay
Du gör inga större modeller? i storlek 1:8 ? håller på och knåpar på en lite större EDF.
halvfigur funkar fint med.
/Martin[/QUOTE
Hej Sigun!
Har bl.a. en 1/4,2 helfigur WW2 gubbe på gång.
Samt en 1/5 Mustang-pilot i helfigur. (mest för att jag själv vill ha en,...hehe)
Gripen-pilot i skala 1/10 finns framme.
Så visst gör jag större gubbar
Någon färdig 1/8:a har jag inte. Inte än i alla fall.
Jag är öppen för det mesta. Så länge det är skalamässigt.:crazy_pilot:
Vad hade du i så fall tänkt dig? Är det en skalakärra du knåpar på?
I så fall vilken?
Vänligen
SeejayKommentar

Kommentar