Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Bildtexten säger: Junkers Ju 87D-3 capturé par la Royal Air Force sur le terrain de Fassberg en mai 1945. L'avion est équipé d'un cache-flammes sur les échappements. Cet avion fut convoyé en vol au Royal Aircraft Establishment de Farnborough.
Mina franskakunskaper är mycket begränsade, men gissar mig till att bilden är tagen på Fassberg, Tyskland i maj 1945. Skickades senare till Royal Aircraft Establishment på Farnborough.
Kan det vara så att den här Stukan är den som finns på RAF Museum Hendon idag?
Ser man på t.e.x denna stuka så har den inte denna stora bromsmekanism påi framkant på vingen...!
Jag tror inte alla stukor va utrustade med dykbromsar! Det fanns många verisioner av dem som var utrustade för olika uppdrag! det var nog bara dykbombarverisionen som hade dykbromsarna!
Kommentar