Förresten, är det någon som har några bra tips alt länkar om/till skidbyggen?
Krach-kit
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet. -
He, he! Kunde inte låta bli! Åker man 15 mil norrut så kommer man till Svappavaara och då blir det ändå lite mer Hard core, det ligger inte bara ovanför polcirkeln, det ligger dessutom även ovanför odlingsgränsen och då pratar jag inte om små gröna plastband som man stoppar ner mellan trädgårdsgången och rabatten!
Okidokie, har väl blivit så bortskämd här i tråden så jag klarar knappt av att söka själv!
Å andra sidan verkar det som om jag kan gå rakt på vesäntligheterna utan massa tjafs när ni tipsar!
Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.Kommentar
-
Ahaaaa! Det såg ju enkelt ut, på ett teoretiskt plan!
EPP-Sbachen och Mentorn. På ES:n känns det lite onödigt, den får gå samma öde tillmötes som Icon A5:an!Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.Kommentar
-
Snart ett flygfält..
Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.Kommentar
-
Det där vattnet ser hårt ut, hoppas ni får lite vitt som dämpar krascherna - ööö, landningarna. Och tycker det blir mörkt rätt snabbt om kvällarna här i söder, har ni inte natt dygnet runt däruppe? Dags för julgransljus på planen menar jag
----------------------------------
Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

Kommentar
-
Ja jo! Jag hoppas också på ett fint täcke med pudersnö ovanpå isen när det väl frusit till. Som sagt, varför skulle krascherna upphöra bara för att det blir vinter!?
Ljuset släcks snabbare o snabbare nu, fast inte lika mycket som längre norrut där det blir helt svart. Vid midvintersolståndet har vi i varjefall 15 min ljus varje dag!
Så, då förekom ni två den fortsatta utfrågningen i tråden som jag tänkte ta lite senare, nämligen mörkerflygning...
Hade en idé om att markera landningsbanan med oljefat fyllda med brinnande, dieselindränkt flis och sedan använda på vingspetsarna monterade marshaller som positionsljus. Tänkte först på LED, men det kanske verkar lite för fjolligt i den här miljön eller vad tror ni? :pSenast redigerad av Medeashusse; 2013-10-20, 18:14.Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.Kommentar
-
Tja, flis finns det ju gott om däruppe, har jag sett!
Diesel kan ju 'spillas' av lite här&där.
Men jag tror det räcker med burkar i marschallstorlek, annars är väl risken att nån finne från andra sidan "ån" navigerar fel och landar där...
En sån start- och landningsbana vore väldigt realistisk!
Ska det vara riktigt manligt ska du bara ha positionsljus fram o bak, samt i vingspetsarna!
Retroholic!Kommentar
-
Tror kanske Thomas tänkte på denna nattflygningen 4 minuter in i filmen http://www.viddler.com/v/68ce0b9a___________________
patrik@pgdata.seKommentar
-
Nu blev den här farhågan från dig Thomas lite väl verklig!
Jag lovar, jag var inte född, jag bodde inte här och det fanns nog ingen som höll på med rc-plan här vid den tiden... En Finne är tydligen inte det värsta som kan landa här.
Kanske får tänka mig för så landningsbanebelysningen inte blir bombmarkeringsljus..Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.Kommentar
-
Prexis den ja!!Tror kanske Thomas tänkte på denna nattflygningen 4 minuter in i filmen http://www.viddler.com/v/68ce0b9aRetroholic!Kommentar
-
Huvva, vilken historia!!Nu blev den här farhågan från dig Thomas lite väl verklig!
Jag lovar, jag var inte född, jag bodde inte här och det fanns nog ingen som höll på med rc-plan här vid den tiden... En Finne är tydligen inte det värsta som kan landa här.
Kanske får tänka mig för så landningsbanebelysningen inte blir bombmarkeringsljus..
Och DIT vågar du flytta??
Jag bor iofs i Helsingborg, men har inte hört nåt liknande om denna gränsstaden...Retroholic!Kommentar


Kommentar